650 طرح آب و فاضلاب روستایی چشم انتظار بودجه

معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرای 650 طرح آب و فاضلاب روستایی در کشور خبر داد و گفت: در این مناطق روش های نوین تامین مالی جواب نمی دهد و باید از اعتبارات عمومی استفاده شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز حسین بنکداری  افزود: در سال 1390 با اختصاص 360 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و 400 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در مجموع 760 میلیارد تومان در آب و فاضلاب روستایی سرمایه گذاری شد.

وی اضافه کرد: با این میزان اعتبارات، مجتمع های آبرسانی خوبی در روستاهای کشور احداث شد و شاخص جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی به 77 درصد رسید.

بر اساس اظهارات این مقام مسئول، در شاخص جدید هم کیفیت و کم کمیت آب مد نظر قرار گرفته و با توجه به کیفیت پایین آب در برخی از مناطق، برخی از روستاها در این شاخص لحاظ نشده اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که، متاسفانه در قانون سال 1391 به بودجه آبرسانی روستایی عنایت لازم نشد به ایرنا گفت: 650 طرح آبرسانی روستایی نیازمند بودجه است و باید نمایندگان در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند تا این طرح ها تکمیل شود.

وی با بیان این که، محدودیت های موجود را قبول داریم، اظهار داشت: در مناطق شهری از منابع غیر دولتی و روش های نوین تامین مالی استفاده می کنیم، اما در مناطق روستایی این روش ها جواب نمی دهد.

** 184 هزار انشعاب آب آماده نصب در واحدهای مسکن مهر است

 

بنکداری با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه اندازی تاسیسات آب و فاضلاب واحدهای مسکن مهر گفت: تاکنون 343 هزار انشعاب آب واحدهای مسکن مهر نصب شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 170 هزار انشعاب مربوط به سال جاری بوده است، ضمن این که 184 هزار انشعاب آماده نصب در این واحدهاست.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;