۵ روش خانگی برای بازکردن گرفتگی لوله

تاسیسات نیوز: گرفتگی لوله های فاضلاب پیامدها و دردسرهای مختلفی را برای ساکنین منزل و محل کار به دنبال دارد و ممکن است هزینه های سنگین، صدمات و آسیب های جدی برای ساختمان به دنبال داشته باشد که از جمله مهم ترین این معضلات می توان به انتشار بوی نامطبوع و ناخوشایند فاضلاب در محیط و بالا زدگی آب فاضلاب در ساختمان اشاره کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، ممکن است برای هر شخصی پیش آمده باشد که شاهد گرفتگی سینک آشپزخانه یا روشویی و حمام و در مواقع زیادی شاهد گرفتگی توالت بوده باشد. صحنه ناراحت کننده ای است و میخواهیم بدانیم که چه کاری از دست ما ساخته است تا در کمترین زمان بدون اینکه خانه یا محل کار ما درگیر آلودگی و بوی نامطبوع شود. مسئله را حل کنیم.
گرفتگی لوله های فاضلاب پیامدها و دردسرهای مختلفی را برای ساکنین منزل و محل کار به دنبال دارد و ممکن است هزینه های سنگین، صدمات و آسیب های جدی برای ساختمان به دنبال داشته باشد که از جمله مهم ترین این معضلات می توان به انتشار بوی نامطبوع و ناخوشایند فاضلاب در محیط و بالا زدگی آب فاضلاب در ساختمان اشاره کرد.
بالا زدگی آب فاضلاب نه تنها صدمات و خسارات جبران ناپذیری را برای ساختمان به دنبال دارد و ممکن است به تدریج موجب تخریب ساختمان شود، ممکن است با پخش شدن آب فاضلاب در محیط آلودگی های زیادی در ساختمان به وجود آید که این معضل چه از نظر بهداشتی و چه از نظر حفظ سلامت ساکنین و اهالی ساختمان پیامدهای فراوانی خواهد داشت.
در صورت مواجه شدن با گرفتگی توالت، سینک و یا روشویی اولین راه حلی که به ذهن ما می رسد ممکن است این باشد که با یک لوله بازکنی فوری تماس بگیریم البته در بیشتر مواقع خودمان دست به کار می شویم تا زودتر مشکل حل شود.
 گرفتگی سینک آشپزخانه
 پیشنهاد می دهد که اگر تشخیص دادید که گرفتگی سطحی است از روش های ساده خانگی استفاده کنید، ولی اگر مشکل پیچیده بود و گرفتگی و نشتی در چندین بخش اتفاق افتاده بود، لازم است که به سرعت با شرکت لوله بازکنی ما تماس بگیرید. تیم حرفه ای و با سابقه لوله بازکنی فوری از جمله شرکت های فعال در تهران است که با ارائه خدمات مختلف سابقه درخشانی در فعالیت ها و اجرای عملیات های تاسیساتی و ساختمانی دارد.
در ادامه با ۵ روش ساده و کاربردی شما رو آشنا خواهیم کرد که در لحظه مشکل گرفتگی لوله منزل یا محل کار را برطرف کنید.
روش های خانگی برای بازکردن گرفتگی لوله
۱-اگر سینک آشپزخانه یا روشویی دچار گرفتگی شده است ممکن است به علت چربی ها جمع شده در طول زمان باشد که می توان با  استفاده ازآب جوش، سینک و روشویی را که به علت چربی ها غذایی و صابون دچار گرفتگی شده است را موقتا باز کرد.
چون ممکن است علاوه بر چربی مواد زائد غذایی و مو در محل جمع شده باشد که با ریختن آب جوش همگی از بین نمی رود.
لذا در این مواقع بعد از استفاده از آب جوش اگر لوله باز نشد می توانید با محلول های لوله بازکنی با سطح اسید کم برای بازکردن لوله اقدام کنید.
۲- در آشپزخانه و روشویی می توان لوله زانویی پایین سینک را باز کرد و تمیز کرد. مشاهده می شود که در اکثر مواقع، مواد غذایی به همراه مو و چربی در محل لوله زانویی جمع شده است و  مسیر جریان آب را می بندد.پس بهتر است که زانویی در سینک و روشویی هر چند مدت یکبار تمیز شود.
روش های باز کردن گرفتگی لوله
۳-استفاده از جوش شیرین به همراه نمک
این مواد را با هم ترکیب کرده و در داخل لوله مورد نظر بریزید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، آب گرم را بازکنید.آب باعث ایجاد واکش بین نمک و جوش شیرین می شود که باعث باز شدن لوله می شود.

روش های باز کردن گرفتگی لوله

۴- استفاده از محلول لوله بازکنی
شرکت های زیادی محلول لوله بازکنی تولید می کنند که اکثر آنها بوی نامطوع لوله را از بین می برد و چون حالت اسیدی دارد عامل گرفتگی را نیز حذف می کند.بسته به درصد اسیدی که دارند باید توجه کرد باعث ایجاد خوردگی در لوله نشود البته این محلول ها ضد خوردگی لوله هستند. ولی اگر به صورت مکرر استفاده شود باعث سوراخ شدن و نشتی در لوله ها می شود.
محلول لوله بازکنی

۵-استفاده از فنر لوله بازکنی در منزل
استفاده از فنر دستی برای لوله بازکنی، که این فنرها را می توان از ابزار فروش ها تهیه کرد و گرفتگی های سطحی را می توان با این روش از بین برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;