5- آتش سوزی شیکاگو سال 1871 میلادی

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی های کمی وجود دارند که بتوانند با آتش سوزی اکتبر سال 1871 میلادی که شیکاگو را به خاکستر تبدیل کرد و باعث ویرانی 1700 خانه و آواره شدن 90 هزار نفر شد برابری کند.


خوشبختانه این آتش سوزی سریع انتشار پیدا نکرد و تنها 300 نفر جان خود را از دست دادند اما بعد از اتمام آتش سوزی بسیاری از ساکنان در طول زمستان آن سال بدون پناهگاه در سرمای شدید منطقه گرفتار شده بودند.


بر طبق اسناد موثق این آتش سوزی از انبار علوفه ملک شخصی اولیری (O’Leary) در شماره 137 خیابان دکوون (DeKoven Street) آغاز شد ولی علت دقیق آتش سوزی تاکنون مشخص نشده است.


یک روزنامه نگار محلی ادعا کرده بود که یک فانوس در انبار علوفه از سقف افتاده و گاوهای حاضر در انبار با لگد کردن آن موجبات وقوع آتش سوزی را فراهم کرده اند اما این ادعا بعدها توسط خود او تکذیب شده و اذعان کرد که تنها برای بال و پر دادن به ماجرا این داستان را ار خود ساخته است.


اما محققان به این نتیجه رسیده اند که به احتمال زیاد شخصی که در این مکان سیگار روشن کرده و سیگار خود را در علف های خشک موجود در انبار انداخته سهوا باعث آتش سوزی شیکاگو شده است.


با این وجود این آتش سوزی نیز مانند آتش سوزی سال 1666 میلادی در شهر لندن شرایط را برای نوسازی شهر شیکاگو فراهم ساخت به طوری که این شهر بعد از چندین دهه به یکی از بزرگترین کلان شهرهای آمریکا تبدیل شد.


همچنین این آتش سوزی مسئولان شهر را بر آن داشت که بخش آتش نشانی شهر را توسعه داده و تجهیز کنند. اکنون آتش نشانی این شهر به یکی از مهم ترین و بهترین مراکز اطفای حریق در کشور تبدیل شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;