23 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده‌است

استاندارد

مديركل دفتر تدوين سازمان ملي استاندارد گفت: این سازمان در داخل کشور بیش از 23 هزار استاندارد ملی را تدوین و تثبیت کرده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، آزيتا خضرايي در مراسم تجليل از واحدهاي برتر خراسان شمالي از استاندارد که در بجنورد، برگزار شد، گفت : هم اکنون 164 کشور جهان عضو سازمان بین المللی استاندارد هستند و کشور ایران نیز از نظر توسعه استاندارد ملی در رده 32 جهان قرار دارد.

 

وی افزود: تاکنون ایران موفق شده در عرصه فناوری نانو نیز سه نوع استاندارد بین المللی را تدوین و به سازمان های بین المللی استاندارد ارایه کند.

 

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران در 416 کمیته بین المللی که در زمینه استاندارد بین المللی فعالیت دارند، عضو است ، افزود: در 201 کمیته فنی عضویت فعال و در 215 کمیته نیز نقش نظارتی دارد.

 

وی اظهارداشت: 164 کشور عضو سازمان استاندارد بین المللی هستند که جمهوری اسلامی ایران در ترویج استاندارد ملی رتبه 32 را در بین کشورهای عضو داراست.

 

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی نیز گفت: 95 درصد از واحدهای فعال در عرصه صنایع غذایی استان دارای علامت کاربری استاندارد ملی هستند.

 

علی اصغر رضازاده افزود: 75 درصد از واحدهای تولید مصالح ساختمانی که در زمره واحدهای مشمول استاندارد اجباری هستند نیز موفق به دریافت علامت استاندارد شده اند.

 

وی اظهارداشت: 25 درصد از واحدهای فعال در استان در نیمه نخست سال جاری موفق به دریافت نشان استاندارد شده اند.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;