2 خبر نفتی بین المللی

تسویه بدهی نفتی سریلانکا با ایران

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد سریلانکا ۴۲ میلیون دلار بدهی معوق خود به ایران را که مربوط به واردات نفت است، در فوریه تسویه خواهد کرد.

 

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد به دنبال ایجاد یک پلت‌فرم پرداخت، بدهی‌های معوقه سریلانکا بر مبنای یک برنامه مشترک با مقامات ایرانی، پرداخت شده و تا فوریه سال ۲۰۱۸ تسویه خواهد شد.

 

سریلانکا تا اواسط سال میلادی گذشته ۴۲ میلیون دلار بدهی معوق به ایران داشت که ۱۳ میلیون دلار آن در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به دلیل مشکلات در فرآیند پرداخت، ایجاد شده بود.

 

عراق احیای میدان نفتی کرکوک عراق بدست بی پی


عراق قصد دارد برای افزایش ظرفیت تولید نفت میادین شمالی کرکوک که در ماه اکتبر از جدایی‌طلبان کرد پس گرفته شد، قراردادی با شرکت بی پی منعقد کند.

 

یک مقام عراقی گفت: جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق در مراسم امضای موافقت‌نامه میان شرکت نفت شمال عراق با شرکت بی پی حضور خواهد داشت. عراق چند روز پس از اخراج نیروهای کرد از منطقه کرکوک از بی پی خواسته تا ظرفیت تولید نفت این منطقه را بیش از دو برابر افزایش دهد و به بالای ۷۰۰ هزار بشکه در روز برساند.

 

صادرات نفت از کرکوک پس از عملیات ارتش عراق برای بازپس‌گیری این مناطق از دست اقلیم کردستان متوقف شده است. عراق قصد دارد صادرات نفت خام از کرکوک به ایران را از اواخر ماه جاری آغاز کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;