نیروگاه های برق 3 گانه سوز می شوند

 

 

 

 

 

KN2-10126

وزیر نیرو از مشارکت وزارت نفت و نیرو برای اجرای طرح سه گانه سوز کردن نیروگاه های برق خبر داد و اعلام کرد: به زودی عملیات اجرایی برای 10 و احد نیروگاهی آغاز می شود.

مجید نامجو درباره جزئیات توافق جدید وزارت نفت و نیرو برای سه گانه سوز کردن نیروگاه های برق ایران، گفت : به زودی یک مناقصه برای سه گانه سوز کردن مصرف سوخت نیروگاه های برق کشور برگزار می شود، بر این اساس آن نیروگاه ها به طور همزمان از 3 حامل انرژی گاز طبیعی، نفت کوره و گازوئیل برای مصرف خود استفاده کنند.

این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه هم اکنون طرح سه گانه سوز بودن نیروگاه ها در بسیاری از کشورهای جهان اجرایی شده است، اظهار داشت : متنوع سازی سبد سوخت مصرفی نیروگاه ها، ریسک تولید برق در این واحدها را به حداقل کاهش می دهد. ضمن اینکه افزایش بهره وری و راندمان تولید از دیگر مزیت های اجرای این طرح است، نامجو خاطر نشان کرد : هم اکنون در اکثر نیروگا ه های برق ایران برای مدت 45 روز سوخت مایع ذخیره سازی شده است. به این ترتیب با اجرای طرح سه گانه سوز شدن مصرف سوخت نیروگاه ها نگرانی از بابت تامین سوخت مورد نیاز این واحدها به ویژه در فصول سرد سال کاهش می یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;