1- آتش‌سوزی بوستون – سال 1872

به گزارش تاسیسات نیوز، از زمانی که بشر به جای سنگ از چوب در ساختن سازه ها استفاده کرد همواره آتش سوزی وجود داشته و تقریبا هر شهر بزرگی در جهان دست کم یک بار به طور کامل در آتش سوخته است. برخی حتی بیشتر از یک بار دچار حریق شده اند.


برای مثال شهر قسطنطنیه، استانبول امروزی، بین سال های 406 تا 1204 میلادی دست کم 5 بار دچار آتش سوزی شده و هر بار نیز ساکنان آن با تلاشی وصف ناشدنی دوباره شهر را از نو ساخته و البته شرایط را برای آتش سوزی بعدی مهیا کرده اند.


گاهی این آتش سوزی ها منشا انسانی داشته و در نتیجه جنگ ها به وجود می آمد. با این وجود اغلب این حوادث طبیعی بوده و روش های ساخت نامناسب، استفاده گسترده از مصالح ساختمانی قابل اشتعال و ناتوانی مطلق در مهار شعله های آتش نیز مزید بر علت می شد.


بسیاری از این آتش سوزی ها با توجه به ابعاد گسترده آن ها و نقش آن ها در تحولات تاریخی همچنان در ذهن بشریت مانده اند. در ادامه به مهیب ترین، خانمان سوزترین و مهم ترین آتش سوزی هایی که منشا آن ها جنگ نبوده است اشاره می کنیم.


1- آتش سوزی بوستون در سال 1872 میلادی


اگرچه آتش سوزی بوستون در سال 1872 میلادی به بزرگی آتش سوزی سال قبل از آن در شیکاگو و آتش که سه دهه بعد سانفرانسیسکو را با خاک یکسان کرد نبود اما بیشتر از هر آتش سوزی دیگری به مردم آمریکا خسارت وارد کرد. این حریق بیشتر مناطق پایین شهر که عمده مراکز تجاری در آن واقع شده بودند را در بر گرفت و باعث شد که هزاران نفر از ساکنان شهر بوستون مشاغل خود را از دست داده و صدها کسب و کار دیگر به کلی نابود شوند.


آتش سوزی بوستون چنان خسارتی به اموال ساکنان شهر زده بود که بسیاری از شرکت های بیمه پس از ناتوانی در جبران خسارت های مشتریان خود اعلام ورشکستگی کردند. متاسفانه اگر اداره آتش نشانی پرکار شهر مجبور به بستن جعبه های اعلام خودکار حریق نمی شد (که توسط اعضای شورای شهر برای جلوگیری از اعلان های اشتباهی بسته شده بودند)، فشار آب کم نبوده و ابزارهای اطفای حریق بهتری در شهر وجود داشت چنین خسارت عظیمی به شهر وارد نمی شد.


تمامی این اشتباهات باعث شد که 65 هکتار از مناطق جنوبی شهر بوستون به خاکستر تبدیل شده، 776 خانه در آتش سوخته و 20 نفر نیز جان خود را از دست بدهند. این آتش سوزی یکی از مهیب ترین آتش سوزی هایی بود که در ساحل جنوبی آمریکا اتفاق افتاد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;