‌‌اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی ساختمان ‌از وزارت مسکن به ریاست جمهوری شکایت کرد

رئیس هیئت نمایندگان اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی ساختمان کشور با انتقاد از عدم اعطای پروانه اشتغال تجربی به مجریان تأسیسات مکانیکی ساختمان کشور گفت: در این زمینه بارها به ریاست جمهوری علیه وزارت مسکن و شهرسازی شکایت شده است.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  اسماعیل چراغیان  در شانزدهمین همایش اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی ساختمان استان اصفهان اظهار داشت: صدور پروانه تخصصی و فنی در شهرستان‌هایی که مرجع صدور پروانه تخصصی و فنی ندارد خلاف ماده 13 قانون نظام مهندسی و خلاف سریع ماده چهار قانون نظام مهندسی و ماده 32 قانون نظام صنفی است.

 

وی با اشاره به این که به غیر از مراجعی که قانون‌گذار مشخص کرده است هیچ مرجع دیگری حق صدور پروانه تخصصی و فنی را ندارد بیان داشت: هر فردی بعد از چند ماه شاگردی مدعی استادی شده و با دایر کردن مغازه‌ای دست به اموری می‌زند که در آن با به خطر افتادن جان و مال مردم از طریق مرگ‌های با گاز مونو اکسید کربن در ارتباط مستقیم است.

 

رئیس هیئت نمایندگان اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی ساختمان کشور، یکی از مهم‌ترین چالش‌های این بخش را بی‌توجهی به امر آموزش دانست و با اشاره به این که استان اصفهان در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کارنامه درخشانی دارد تأکید کرد: تمام سعی و تلاش نمایندگان اتحادیه توسعه آموزش و ارتقای آموزش در سراسر استان‌های کشور است.

 

چراغیان، پیگیری ارتقای آموزش مجریان را یکی از برنامه‌های پیش رو اعلام کرد و افزود: بر اساس قانون فراگیری اشتغال مصوبه هیئت وزیران مکلف هستیم تا آموزش اعضای خود را به روز کنیم.

 

رئیس هیئت نمایندگان اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی ساختمان کشور خاطرنشان کرد: مشکل اساسی در این ر اه سدهایی است که به عنوان عناوین مختلف سد راه شده تا ارتقای آموزش انجام نشود.

 

به گفته وی تا زمانی که معضل و مشکل آموزشی مجریان تجربی در سطح کشور را برطرف نشود به این معنی است که هیچ و کار و تلاشی نیز صورت نگرفته است.

 

رئیس هیئت نمایندگان اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی ساختمان کشور در ادامه از عدم اجرای قوانین توسط وزارت مسکن و شهرسازی در زمینه اعطای پروانه اشتغال تجربی به مجریان تأسیسات مکانیکی ساختمان کشور انتقاد و تصریح کرد: بعد از تصویب قانون نظام مهندسی تا کنون وزارت مسکن و شهرسازی علی‌رغم صراحت ماده چهار، ماده 32 و آئین‌نامه اجرایی ماده 26 قانون نظام مهندسی از دادن پروانه اشتغال تجربی به مجریان خودداری کرده است و در این زمینه بارها به ریاست جمهوری علیه وزارت مسکن و شهرسازی شکایت شده است.

 

چراغیان با تقدیر از همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی تأکید کرد: هیئت نمایندگان اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی ساختمان کشور تلاش می‌کند تا مجریان امکان دریافت گواهینامه‌های مرتبط با حرفه خود را داشته باشند.

 

وی، در ادامه عملکرد این اتحادیه در استان اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: استان اصفهان تنها استان کشور است که تا کنون موفق به برگزاری 16 سمینار شده است و با برگزاری این گونه همایش و سمینارها تمامی مشکلاتی را که در بخش لوله‌کشی گاز  بوده است برطرف کرده و کارنامه درخشانی را در این بخش داشته است.

 

مسئول هیئت نمایندگان اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی استان اصفهان نیز در این مراسم ابراز داشت: برگزاری 16 همایش اتحادیه‌های تأسیسات مکانیکی ساختمان استان اصفهان گامی مهم در برطرف شدن مشکلات اعضای اتحادیه داشته است.

 

عبدالغفار جامی با اشاره به فعالیت 26 اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان استان اصفهان در بخش‌های لوله‌کشی گاز، کارهای تأسیساتی، موتورخانه، پکیج، لوله‌کشی سرد و گرم و مواردی از این دست یادآور شد: بالغ بر 5 هزار نفر دارای پروانه کسب، عضو این اتحادیه‌ها در سراسر استان هستند.

 

وی، تهیه اساسنامه اتحادیه را در سال جاری بعد از حدود هفت سال فعالیت، گامی در جهت قانونمند کردن فعالیت‌ها و حرکت در چارچوب قانون دانست و افزود: اساسنامه هیئت نمایندگان استان اصفهان برای نخستین بار تدوین شده است و از این پس فعالیت‌ها در چارچوب اساسنامه است.

 

 

  پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;