۸۰ درصد آسانسور مراکز درمانی غیر استاندارد است

استاندار تهران با تاکید بر ارتقای ایمنی آسانسورهای ساختمان های مسکونی، تجاری و مراکز درمانی اعلام کرد: حدود ۸۰ درصد آسانسورهای بیمارستان ها غیر استاندارد است.
به گزارش تاسیسات نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در اولین جلسه شورای استاندارد استان تهران در سالجاری اظهار داشت: ۸۰۰ بیمارستان در این استان وجود دارد که تنها ۱۸۳ بیمارستان از آسانسور استاندارد برخوردار است.
وی با اشاره به فعالیت بازرسان از آسانسورها و پله برقی ها مراکز تجمعی استان تهران اعلام کرد: تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها و فرمانداری ها باید در این زمینه همکاری داشته باشند و همچنین در زمینه استانداردسازی شهربازی ها نیز شهرداری ها موظف هستند فهرست این اماکن تفریحی را در اختیار سازمان استاندارد قرار دهند.
محسنی بندپی تاکید کرد: در سنوات گذشته مصوباتی داشتیم که به سبب کم کاری برخی دستگاه ها جنبه اجرایی پیدا نکرد، و برخی دستگاه ها به تکالیف و تعهدات خود در حوزه استاندارد عمل نکردند که در راس آنها شهرداری ها اعم از شهرداری تهران و شهرداری های تابعه استان تهران هستند.
وی با اشاره به ضرورت پیاده سازی موارد مورد نظر استاندارد تاکید کرد: بر اساس مصوبات سال ۹۹ شهرداری ها مکلف شدند تا نسبت به استانداردسازی جایگاه های سی ان جی اقدام کنند که جهت اجرای این تکلیف بازه زمان مشخص می شود و باید به سرعت این موضوع پیگیری شود.
استاندار تهران در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع استاندارد بسیار مهم و حیاتی است چرا که با ایمنی شهروندان متصل است به همین منظور در این جلسه مقرر شد دستگاه های اجرایی که با سازمان استاندارد در زمینه بازدید بازرسان این سازمان همکاری نکنند در مرحله اول اخطار و در مراحل دوم نسبت به قطع آب، برق و گاز این ساختمان ها اقدام می شود.
وی در زمینه تردد کامیون های حامل بتن نیز گفت: مقرر شد در جلسه بعدی شورای ترافیک به این موضوع رسیدگی شود و در این جلسه باید سازوکاری برای تردد این وسایل که مورد تایید سازمان استاندارد است تعیین کنیم.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد سازمان بهزیستی نسبت به جمع آوری وسایل غیر استاندارد از مهدکودک ها اقدام کند.
نظارت بر آسانسورهای غیراستاندارد جدی می شود
همچنین مدیرکل استاندارد استان تهران نیز در این جلسه گفت: بادستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی دارای آسانسورهای غیراستاندارد که از پیش به آن‌ها اخطار داده‌شده‌ بود، برخورد قاطع جهت پلمب آسانسورهای این اماکن صورت می گیرد و این نظارت ها بصورت جدی انجام خواهد شد.
محمودرضا طاهری اظهار داشت: با توجه به مکاتبات صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی و مدیران اماکن عمومی، اقدامات لازم در خصوص استانداردسازی و اخذ تاییدیه ایمنی جهت آسانسورهای منصوبه صورت پذیرد، در غیر این صورت، مسئولیت هرگونه حادثه احتمالی با مدیران مجموعه خواهد بود.
وی ادامه داد: در این راستا، مکاتباتی با مدیران‌کل دفاتر حوزه نظارت وزارتخانه‌ها، مبنی بر استانداردسازی آسانسورهای دستگاه‌های ذیربطشان، انجام شد و در این مرحله از بازرسی‌ها، با تمام اماکن عمومی و دولتی که اقدامی درخصوص استانداردسازی و رفع نقص آسانسورهای خود نکرده‌ باشند، برخورد قاطع جهت پلمب آسانسورهای غیراستاندارد می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان تهران درخصوص وضعیت نگران‌کننده آسانسورهای بیمارستان‌ها هشدار داد و گفت: در این خصوص با معاون دادستان و رئیس دادسرای ناحیه ۱۹ مکاتباتی انجام و گزارشی از این موضوع ارائه شد.
به گفته وی، تعداد کل آسانسور های استاندارد سازی شده اماکن خصوصی و دولتی حدود ۱۵ درصد است ضمن اینکه ۲۰ درصد دیگر نیز در مرحله بازرسی جهت دریافت گواهی ایمنی آسانسور قرار دارد و همچنین تعداد گواهینامه های بازرسی صادره در سال برای آسانسورهای اماکن دولتی و خصوصی حدود ۱۵ هزار مورد است.
طاهری خاطرنشان کرد: سالانه نیز تعداد کل بازرسی ها از آسانسورهای دولتی و غیردولتی حدود ۴۵ هزار مورد است و این درحالی است که حدود ۳۰۰ هزار آسانسور در استان تهران موجود است.
به گزارش ایرنا، اولین جلسه شورای استاندارد استان تهران در سالجاری عصر امروز/ یکشنبه با حضور غلامرضا شریعتی رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مدیران دستگاه های اجرایی به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در محل استانداری تهران برگزار شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;