۴۰ درصد شبکه انتقال آب شرب تهران فرسوده است

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری تامین منابع آبی شهر تهران را موضوعی حیاتی و مربوط به امنیت ملی دانست و تاکید کرد: تهران ۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب شرب دارد که ۴۰ درصد آن فرسوده است
به گزارش تاسیسات نیوز، سید آرش حسینی میلانی در دویست و چهاردهمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در موافقت با تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی شهر تهران گفت: منابع مالی کمک به شرکت آب و فاضلاب در قالب تبصره ۳ و ماده ۷، کمک مهمی برای پیشرفت پروژه‌های آبرسانی، بهبود خطوط انتقال آب و اجرای طرح آبرسانی به شهر تهران است.
وی با تاکید بر اینکه در تمامی کشورهای دنیا مدیریت شهری تمام قد از پروژه‌های آبرسانی و توسعه تأسیسات آب و فاضلاب شهری حمایت می‌کنند، اظهار داشت: تأمین منابع آبی شهر تهران به ویژه طرح آبرسانی شهر تهران یک موضوع حیاتی و مربوط به امنیت ملی است.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید شرایط و محدودیت‌های دولت در تأمین منابع مالی را در نظر گرفت، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب تمهیدات لازم را برای توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب در نظر گرفته است.
حسینی میلانی ادامه داد: اینکه برخی از همکاران انتقاداتی نسبت به ارائه گزارش حسابرسی دارند. این موضوع مربوط به عدم معرفی به موقع حسابرس داخلی از سوی کمیسیون بودجه شورا است.
وی با قدردانی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب در ترمیم خطوط فرسوده آب خاطرنشان کرد: تهران ۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب شرب دارد که ۴۰ درصد آن فرسوده است که شرکت آب و فاضلاب در سال ۹۸ دو برابر نسبت به سال قبل افزایش عملکرد داشته و ترمیم و جایگزینی آن خطوط و تغییر کنتورهای فرسوده در کاهش هدررفت و مصرف آب بسیار مؤثر بوده است.
سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه اگر ما مدعی حمایت از محیط زیست و کاهش مصرف آب هستیم، نباید موجب تأخیر پروژه‌های مربوطه بشویم، ابراز داشت: عقب انداختن پروژه‌های بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری به هیچ وجه صلاح نیست. اکنون شرکت آب منطقه‌ای تهران با کمک مالی ناشی از این مصوبه به دنبال اجرای طرح آبرسانی از سد لار به تهران است که برای شهر بسیار حیاتی است و با تزریق منابع حاصل از این مصوبه کار سرعت خوبی خواهد گرفت.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;