۲ پروانه استاندارد ویژه فرآورده‌ بلوک های سقفی

به گزارش تاسیسات نیوز، محمد مددی ، مدیر کل استاندارد استان همدان گفت : برای نخستین بار در همدان دو واحد تولیدی بلوک سیمانی به نام‌های شرکت قرن ساز و قرن‌ساز بهاران موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران شدند.





وی افزود: بلوک‌های سقفی مورد مصرف در سقف های تیرچه بلوک بر اساس استاندارد ملی شماره 2-2909 تعیین شده است.

 

 

 

 

مددی با بیان اینکه بلوک‌های سیمانی مشمول استاندارد اجباری هستند اظهار داشت : بلوک‌های سیمانی (بتنی) به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای یک ساختمان به شمار می‌آید که سبکی، کاهش بار مرده ساختمان، نصب سریع و ارزان‌تر، عایق صوتی و حرارتی از خصوصیات این بلوک‌ها است و در دو نوع دیواری و سقفی از سیمان، آب، سنگدانه‌های معدنی یا آلی و در صورت لزوم افزودنی‌های دیگر تولید می شوند.

 

 

 

 

مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: بلوک سقفی بر اساس تعریف استاندارد ملی 2-2909 قطعه‌ای است پیش ساخته و تو خالی که بین دو تیرچه قرار گرفته و با توجه به ضخامت سقف و فاصله تیرچه‌ها ابعاد آن متغیر است و استفاده از بلوک‌های سیمانی (بتنی) دیواری در ساخت دیوارهای داخلی (تیغه) و خارجی ساختمان اعم از باربر و غیرباربر است.

 

 

 

مددی خاطر نشان کرد: در استان همدان، تاکنون 10 واحد تولیدکننده بلوک سیمانی برای تولید فرآورده (بلوک های سیمانی سبک غیرباربر) بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 7782 پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کردند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;