۱۵ بهمن آخرین مهلت ارسال عکسهای شهر ایمن ساختمان ایمن

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به فراخوان اولین جشنواره سراسری عکس ساختمان این سازمان با عنوان” شهر ایمن- ساختمان ایمن” گفت: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره عکس تا پانزدهم بهمن ماه جاری مهلت دارند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ عبدالرضا قاسمیان لنگرودی با اعلام این خبر اظهار کرد: مســئله ایمنــی همــواره به دلیــل ســابقه حــوادث در صنعــت ســاخت و ســاز مــورد توجــه بــوده و سالانه عدم رعایت آن خسارات جانی و مالی بسیاری را در حین کارهای ساختمانی رقم زده است و به این منظور این مسابقه عکاسی با عنوان شهر ایمن – ساختمان ایمن برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت این مسئله ضرورت دارد لزوم رعایت مباحث ایمنی به عنوان خواست عمومی مطرح شود، تصریح کرد: درهمین راستا، سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با برگزاری مسابقه عکس “شهر ایمن- ساختمان ایمن” بدنبال آن است که لزوم توجه به این مسئله در ساختمان ها و شهر را با بهره گرفتن از هنر و قدرت رسانه عکاسی از دریچه ای نو به معرض نمایش بگذارد.
 وی  به موضوعات  این جشنواره  عکس اشاره و با بیان اینکه تمامی موضوعات ذکر شده با دو رویکرد صحیح و نادرست در ساختمان سازی مدنظر جشنواره می باشد، تصریح کرد: ایمنی حین کار،  روش های صحیح اجرا، ساختمان ایمن، -شهر ایمن از موضوعات این جشنواره است.
قاسمیان لنگرودی با اشاره به اینکه در این مسابقه سوژه و محتوای عکس حائز اهمیت ویژه  و شرکت در این مسابقه برای تمامی علاقه مندان آزاد است، اظهار کرد:  ارسال آثار فقط در زمان‌بندی مشخص شده قابل انجام است.
وی   شرکت در مسابقه را  از طریق ارسال آثار به نشانی ایمیل (safe.building.nezam@gmail.com)  و یا ارسال  عکس به دبیرخانه جشنواره به آدرس رشت، خیابان شهید انصاری، سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان و  اضافه کرد:  پس از اتمام مهلت ارسال آثار و داوری آثار، اسامی برگزیدگان اعلام می‌شود.
قاسمیان لنگرودی با اشاره به اینکه ثبت نام و ارسال آثار در بخش اصلی فقط از طریق اطلاعات مورد نیاز ثبت نام؛  همچون نام و نام خانوادگی ، سن،  میزان تحصیلات،  شهر محل اقامت،  شناسه ملی،  نشانی پستی و شماره تماس انجام می شود،  اظهار کرد: آثار ارسالی در هر بخش باید  درقالب یک ایمیل جداگانه به نام بخش مربوطه به دبیرخانه مسابقه ارسال شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان تصریح کرد: جشنواره عکاسی خانه ایمن شهر ایمن در دو بخش اصلی عکاسی با دوربینهای حرفه‌ای (آنالوگ و دیجیتال)و ویژه عکاسی با تلفن همراه  برگزار می شود
 قاسمیان لنگرودی  به جوایز این جشنواره عکاسی نظام مهندسی ساختمان گیلان نیز اشاره و  بیان کرد: جوایز در بخش اصلی نفر اول: تندیس جشنواره – دیپلم افتخار – مبلغ ۲۰  میلیون ریال ، نفر دوم: تندیس جشنواره – دیپلم افتخار – مبلغ ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم: تندیس جشنواره – دیپلم افتخار – مبلغ ۱۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.
وی  با بیان اینکه  جوایز در بخش ویژه نیز جایزه ای  به مبلغ پنج میلیون ریال به سه نفر به همراه دیپلم افتخار خواهد بود، تصریح کرد:  هر عکاس می‌تواند، در هر بخش حداکثر ۱۲ فریم (قطعه) عکس را به دبیرخانه ارسال نماید.
قاسمیان لنگرودی داوری آثار را ۳۰ بهمن ۹۸ عنوان و اظهار کرد:  پنجم اسفندماه اسامی برگزیدگان این جشنواره اعلام و سوم اردیبهشت ماه  سال آینده نیز نمایشگاه عکسی افتتاح و اهدای جوایز نیز در همان روز در برنامه اختتامیه انجام خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان برخی از شرایط عکس ها را نیز به شرح زیر عنوان کرد:
 فرمت ارسالی تصاویر در بخش‌های اصلی و ویژه Jpeg باشد که در صورت پذیرش هنرمند باید فایل اصلی اثر را به دبیرخانه ارسال نماید.
• تمامی عکس‌های ترکیبی، دستکاری شده، فوتومونتاژ، کلاژ، دارای پاسپارتو، امضای عکاس، لوگو، نشاندار(Watermark) و …یا هرگونه دخل و تصرف که سندیت عکس را مخدوش نماید، قبل از مرحله داوری حذف خواهند شد.
• شرکت کنندگان فقط می‌توانند در محدوده اصلاح رنگ و نور، کنتراست و وضوح (Sharpness) ویرایش عکس عمل نمایند.
• ارائه عکس به صورت رنگی و سیاه و سفید، امکان پذیر است.
• عکس‌های ارسالی باید، با سایز ضلع بزرگ  دو هزار پیکسل و حداکثر حجم ۲ مگابایت ارسال شوند.
• در صورت راهیابی آثار به نمایشگاه ، فایل اصلی عکس باید  نزد عکاس وجود داشته باشد.
• در صورتی که فرآیند ثبت نام و ارسال آثار مطابق شرایط فراخوان نباشد، امکان شرکت در داوری برای عکس ها وجود ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در پایان خاطر نشان کرد: آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه ارسال شوند، ترتیب اثر داده نخواهند شد.
منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;