یک ایرانی گازهای آلاینده‌ اگزوزها بی خطر کرد

مبدل نانوکاتالیستی تولید شده در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان قادر است بیش از ۹۰ درصد آلاینده‌های خروجی از اگزوز را تجزیه کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پیشتاز در صنعت نانوکاتالیست است که با هدف دستیابی به دانش‌های نوین طراحی و تولید کاتالیست‌های خودرو، در تولید مبدل‌های نانوکاتالیستی در ایران فعالیت دارد، این شرکت با بهره‌گیری از دانش و فناوری برای توسعه محصولات خود در قالب طراحی و تکوین انواع کاتالیست‌های خودرو و ارائه خدمات آزمایشگاهی محصولاتی را به تولید رساند و در این راستا موفق به اخذ تاییدیه‌های معتبر بین‌المللی و مجوز تولید محصولات برای خودروسازی‌های بزرگ دنیا شد.
مبدل‌های نانوکاتالیستی تولیدی این شرکت، قطعاتی مصرفی هستند که در مسیر خروجی موتور کلیه وسایل نقلیه قرار گرفته و بیش از ۹۰ درصد گازهای آلاینده حاصل از احتراق موتور را به گازهای بی خطر تبدیل می‌کنند. این محصولات نانویی، از پوشش دهی یک هسته مرکزی با فلزات گرانبها ساخته شده‌اند که این فلزات نقش اصلی را در کاهش آلاینده‌ها بر عهده دارند.
هدف از به کارگیری یک نانوکاتالیست در خودرو، کاهش مقادیر هیدروکربن، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن از گازهای خروجی اگزوز و تبدیل آنها به گازهای کم ضرر، دی اکسید کربن، نیتروژن و آب است.
روغن سوزی موتور خودرو، عدم استفاده از سوخت مناسب جهت استفاده در وسیله نقلیه، عدم عملکرد صحیح سیستم سوخت‌رسانی و یا سیستم برق خودرو، استفاده از مکمل‌های سوختی غیر استاندارد و صدمات ناشی از ضربات فیزیکی در تصادف به بدنه کاتالیست از جمله عوامل خرابی کاتالیست خودروها محسوب می‌شوند که به دلیل کیفیت بالا و استحکام و دوام بیشتر مبدل‌های نانوکاتالیستی، بازده و دوام این نانومحصولات نسبت به نمونه‌های معمولی بیشتر است.
به نقل از ستاد نانو، این شرکت تا کنون توانسته است علاوه بر طراحی و توان تولید نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت خودروی کشور، سهم بسزایی در بازار یدکی این محصول نیز داشته باشد. طراحی و توسعه محصولات جدید، تولید دانش و فناوری نوین به منظور ارتقاء کیفیت محصولات جاری و بهینه‌سازی فرآیند تولید آنها، این شرکت را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در صنعت نوین نانوکاتالیست‌های خودرو در ایران تبدیل کرده است.
کارخانه تولید این شرکت کاملا هوشمند است و در آن ۹۳ نوع محصول در حوزه نانوکاتالیست‌های خودرویی به تولید می‌رسد. این شرکت با ظرفیت سالانه تولید ۱۲ میلیون قطعه، در تامین نیاز بازار داخلی و صادرات محصولات به بیش از ۵ کشور جهان، نقش قابل توجهی در توسعه نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی برای خودروها داشته است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;