یادی از مهندس محمد ناصر محمدیان بزرگمرد و فخر صنعت تاسیسات ایران

مهندس محمد ناصر محمدیان بنیانگذار شرکت اتمسفر از بزرگترین کارخانجات تولید کننده دستگاههای تهویه مطبوع در قاره آسیا و حتی جهان بود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از مجله صنعت تاسیسات ، در اواسط ماه گذشته صنعت تاسیسات کشور یکی از پیشگامان عالیقدر خود را از دست داد. مهندس محمد ناصر محمدیان بنیانگذار شرکت اتمسفر از بزرگترین کارخانجات تولید کننده دستگاههای تهویه مطبوع در قاره آسیا وحتی جهان بود و قبل از تاسیس بسیاری کارخانجات صاحب نام کنونی شرق آسیا، ایران را در زمینه تولید بهترین دستگاههای تاسیساتی در ردیف کشورهای پیشرفته قرار داد.وی با بلند پروازی و شجاعت مثل زدنی به عرصه  هایی از صنعت تهویه مطبوع قدم گذاشت که قبل از آن در ایران بی سابقه بود ساخت برجهای خنک کن نیروگاههای برق برای نخستین بار در کشور، از اقداماتی بود که او برغم مشکلات زیاد در انجام آن موفق شد و این فناوری را در ایران بومی ساخت.

کیفیت بالای تولیدات کارخانجات اتمسفر که طیف وسیعی از دستگاههای سرمایشی و گرمایشی را در بر می گرفت با تلاش شبانه روزی او چنان وجهه ای برای برند اتمسفر در بازارهای مصرف ایجاد کرد که مردم تنها با دیدن نام اتمسفر بر روی دستگاه مورد نظر بدون هیچ تردیدی حتی با وجود محصولات خارجی، اتمسفر را انتخاب می کردند. در کنار شخصیت ممتاز حرفه ای ، مهندس محمد ناصر محمدیان یک انسان والا و معلم اخلاق بود. تواضع او به حدی بود که هر روز ناهارش را در کنار سایر همکارانش در ناهار خوری کارخانه صرف می کرد و چنانچه کسی از قبل او را نمی شناخت قادر به تشخیص او در میان سایر کارگران نبود.

مهندس محمدیان در ابتدای دهه 1350 به همراه چند تن از مدیران عامل شرکتهای صاحب نام در صنعت تاسیسات، انجمن صنعت تاسیسات را به عنوان پایگاه  صنایع پایگاه صنایع تاسیساتی ایران بنیان نهاد که از آن زمان در دفاع از منافع مشروع و جلوگیری از تضییع حقوق تولیدکنندگان وسایل و دستگاههای تاسیساتی ایران و همچنین ارتقاء استانداردها و کیفیت تولیدات این این صنایع نقش بسزایی داشته است . او خود چندین دوره ریاست هیات مدیره این انجمن را به عهده داشت .پایگاه خبری  تاسیسات نیوز،  این ضایعه بزرگ را به خانواده آن مرحوم و دست اندرکاران تاسیسات کشور تسلیت می گوید.

 

 

انتهای پیام

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;