قطع شدن تاسیسات HVAC سازمان ملل به علت کمبود بودجه

با کاهش و کمبود شدید بودجه سازمان ملل، جلسه این نهاد بین المللی در روز جمعه در حالی برگزار شد که بسیاری از پله برقی و سیستم و تجهیزات گرمایی و سرمایی خاموش بودند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، سازمان ملل در حالی بدترین روزهای یک دهه گذشته خود را تجربه می کند که جلسات روز جمعه این نهاد بین المللی با مشکلات عدیده ای از جمله خاموشی پله برقی ها و هیترهای گرمایی و بسته شدن مراکز خدماتی دیپلمات ها قبل از ساعت پنج بعدازظهر مواجهه شد.
کاترین پلارد یکی از مقامات ارشد دپارتمان مدیریت سازمان ملل گفت: ما برای کاهش بودجه چاره ای جز این کارها نداریم.
وی افزود: در حال حاضر اولویت اول سازمان ملل پرداخت حقوق ۳۷ هزار کارمند این نهاد برای ماه آینده است.
پیش از این آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در نامه ای به کارکنان اعلام کرد که با توجه به کاهش بودجه، سازمان ملل مجبور تا تعداد پروازها خود را کاهش دهد و محدودیت استخدام برای ترجمه گزارشات اعمال کند و حتی مجبور به خاموش کردن سیستم های سرمایشی است.
گوترش متذکر شد، ممکن است تا پایان اکتبر (مهر-  ابان) نقدینگی سازمان ملل متحد خاتمه یابد و لازم است تا تدابیر موقتی برای تضمین پرداخت حقوق و حق‌الزحمه‌ها در نظر گرفته شود.
به گفته گوترش، در حال حاضر سازمان ملل با کسری بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری روبرو است.
دبیرکل سازمان ملل درباره  علت کمبود بودجه گفت که کشورهای عضو فقط ۷۰ درصد از کل مبلغ مورد نیاز برای تامین بودجه سازمان را در سال ۲۰۱۹ پرداخت کرده‌اند.
از سوی دیگر آمریکا پیشتر بخش قابل توجهی از کمک‌های خود به سازمان ملل را قطع کرده است.
واشنگتن در فروردین ۱۳۹۶ اقدام به قطع کمک های مالی خود به سازمان ملل در بخش مربوط به «صندوق جمعیت» کرد و در خردادماه سال گذشته نیز ترامپ بودجه متعهد شده به دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل به ارزش دو میلیون دلار را قطع کرد.
همچنین در شهریورماه سال گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور کمک‌های خود به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را قطع می‌کند.
گفته می‌شود که آمریکا سه میلیارد دلار به سازمان ملل متحد بدهکار است.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;