گزارش تخلف نظام مهندسی ساختمان به وزیر راه و شهرسازی

سخنگوی دستگاه قضا گفت: گزارش اختصاصی تخلفات اداری در خصوص تخلفات سازمان نظام مهندسی، ساختمان در تاریخ ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ به وزیر راه و شهرسازی برای ارجاع به سازمان نظام مهندسی ارسال شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه تاکنون چه برخوردی با دستگاه‌ها و نظامات صنفی که در اجرای قانون تسهیل صدور اجرای مجوز‌های کسب و کار استنکاف کردند، داشته است؟ گفت: کلیه مراکز صدور مجوز موظف هستند، یک سال بعد از لازم الاجرا شدن قانون، اوایل فروردین ۱۴۰۱ بر اساس اولویت‌های تعیین شده توسط هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار ثبت درخواست و صدور کلیه مجوز‌های خود را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مجوز‌های کشور انجام دهند.
وی افزود: استنکاف از این اقدام جرم انگاری شده است، ۶ ماه از این تاریخ می‌گذرد و سازمان بازرسی بر اساس تکالیفی که دارد وضعیت مستنکفان از این قانون را در دستور کار خود قرار داده و با جدیت در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه به این موضوع پرداخته است.
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا عنوان کرد: سازمان بازرسی عملکرد مراجعی که مسئول صدور مجوز بودند، را مورد بررسی قرار داده است و حسب مورد گزارش‌ها، مکاتبات هشداری بر اساس مکاتبات هشداری و حسب مورد اخذ توضیح و انجام سایر مکاتبات را با مدیران و مسئولان از جمله، سازمان بورس، سازمان سرمایه گذاری، وزارت علوم، بانک مرکزی و وزارت تعاون و وزارت ورزش، سازمان امور اداری و استخدامی و رئیس کانون وکلا، رئیس کانون کارشناسان رسمی و سایر مراجع صدور مجوزها، فرایند‌های اظهارنظر و تکمیل شناسنامه صدور مجوز و تکمیل کاربرگ‌های مربوطه و اتصال آن مراجع به درگاه ملبی مجوز‌های کشور ابلاغ و هشدار داده شده که کار‌ها را سرعت دهند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;