گرما تاسیسات بیمارستان را از کار انداخت!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی تشدید گرما در استان و بروز اختلال در سامانه‌های سرمایشی بیمارستان پیروز لاهیجان ضمن بازدید میدانی از بخش‌های تاسیسات و بستری، دستوراتی را جهت رفع سریع مشکلات موجود، صادر کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  فعالیت جریانات هوای گرم در استان گیلان طی روزهای اخیر، قابل توجه بوده و افزایش رطوبت نسبی حاکم در منطقه نیز موجب افزایش گرمای احساسی در منطقه شده است.
کاهش آستانه تحمل، شدت گرما و همچنین استهلاک وسایل سرمایشی در شرایط کنونی، موجب شده تا دستگاه‌های خدماتی به ویژه در نظام سلامت در ارایه خدمت به مردم، با چالش‌هایی روبرو شوند.
بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان، قطب درمانی شرق گیلان یکی از بخش‌های خدمات رسان در حوزه سلامت است که طی روزهای اخیر در پی افزایش گرمای احساسی و استهلاک بخشی از سامانه‌های سرمایشی، با اختلال مواجه شده و این مسئله، زمینه بروز اعتراضات بیماران و همچنین کادر درمان را به همراه داشت.
محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی اعتراضات به‌جا و به‌حق بیماران، همراهان و همچنین کادر درمان، به همراه دو تن از مدیران منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی و خدمات و پشتیبانی دانشگاه در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان حضور یافت و به صورت میدانی وضعیت موجود را بررسی و ارزیابی کرد.
آشوبی ابتدا در بخش تأسیسات بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان حضور یافت و از نزدیک زیرساخت‌های تاسیسات سامانه سرمایشی بیمارستان، خطوط انتقال و همچنین پنل‌های توزیع سرما در بخش‌های بیمارستان را بررسی کرد.
وی همچنین بر ضرورت رفع مشکلات و اختلالات موجود در سامانه سرمایشی در کوتاهترین زمان از جمله تامین دستگاه‌های سرمایشی موقت در بخش‌های درمانی و سپس تعمیر و راهبری زیر بناهای سرمایشی بیمارستان تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از بررسی زیرساخت‌های تأسیساتی سرمایشی و دستور رفع هرچه سریع‌تر مشکلات موجود در این بخش، ضمن گفتگو با کادر درمان، بیماران و همراهان آن‌ها، از حل هرچه سریع‌تر مشکلات موجود در بیمارستان ابراز امیدواری کرد.
آشوبی با بیان اینکه اختلالات پیش‌آمده، مقطعی و در پی افزایش دمای هوا بوده، گفت: این مشکل، سریعا حل و در صورت اطاله رفع چالش، سامانه سرمایشی موقت در بخش‌های مورد نیاز تامین و مستقر می‌شود.
افزایش دما طی روزهای اخیر در استان گیلان علاوه بر مصرف آب، موجب افزایش مصرف برق و بروز نوسانات در شدت جریانات آن شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;