گامی مهم برای حفظ منابع طبیعی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، به دنبال ساخت اولین برج خشک کشور و انتقال پساب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح مصرف آب در این نیروگاه 85 درصد کاهش یافته است.



امیر نریمانی ، مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان، با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح تنها نیروگاه هیبریدی تر و خشک کشور است افزود: با ساخت برج خشک در این نیروگاه از هدر رفت 12 هزار متر مکعب روزانه آب در این نیروگاه جلوگیری شد.



وی تاکید کرد: هم اکنون نیز به دنبال این هستیم که با ساخت برج خشک در چهار واحد تولید برق این نیروگاه، 9 حلقه چاه عمیق مورد استفاده در این نیروگاه را از مدار خارج کنیم.

 

وی هزینه ساخت این برج را 700 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: برج خشک برای اولین بار در ایران در این نیروگاه ساخته شده است که در زمان سفر دولت تدبیر و امید به استان همدان افتتاح شد.

 

 

نریمانی گفت: با در مدار قرار گرفتن تصفیه فاضلاب همدان 250 متر مکعب در ساعت پساب وارد این نیروگاه شده و پنج حلقه چاه با ورود این تصفیه خانه از مدار خارج شد.

 

 

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان با بیان اینکه برای تولید هر وات برق حدود دو متر مکعب آب یا پساب نیاز است، افزود: در این نیروگاه در هر 24 ساعت 2.5 میلیون لیتر سوخت و 500 هزار متر مکعب گاز طبیعی استفاده می شود و سالانه سه میلیون مگا وات برق در این نیروگاه تولید می شود.

 

 

نیروگاه بخاری شهید مفتح همدان به ظرفیت کل هزار مگاوات، در چهار واحد بخاری 250 مگاواتی، در 45 کیلومتری جاده همدان به تهران واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;