کولر آبی را متناسب با نیازتان بخرید

کولرهای سلولزی یکی از جدیدترین نوع کولرهای آّبی هستند که کارکرد آن دقیقا مانند کولر آبی پوشالی است و تنها تفاوت عمده آن با کولر آبی پوشالی در نوع پد مورد استفاده در کولر می باشد در کولر های سلولزی به جای استفاده پوشال از پدهای سلولزی برای ایجاد سرمایش استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، کولر های آبی یک از محبوبترین وسیله های سرمایشی در بین مردم ایران می باشد در این مقاله سعی شده علاوه بر معرفی کولر آبی و انواع کولر آبی پوشالی و سلولزی و پورتابل و… به شناخت تمامی فاکتور های خرید کولر آبی و نکات مهمی که در انتخاب مناسب باید به آن توجه داشت بپردازیم.
امروزه کولرهای آبی همسو با پیشرفت تکنولوژی روز قرار گرفته و قابلیت های خود را متناسب با نیاز و راحتی کاربران همگام ساخته است با نزدیک شدن به فصل تابستان همه ی ما به فکر انتخاب کولر آبی مناسبی هستیم که فضای محیط را برای مان لذت بخش کند به همین دلیل تصمیم گرفتیم به معرفی انواع کولرهای آبی و فاکتورهایی که برای خرید باید در نظر داشته باشیم بپردازیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم .
انواع کولر آبی
کولرهای آبی با تامین سرمایش مورد نیاز کاربران ، مناسب برای مناطق گرم و خشک است و این کولرها در انواع مختلفی به بازار عرضه گردیده است که در انواع زیر هستند:
کولر آبی پوشالی
کولر آبی سلولزی
کولرآبی پرتابل
کولر آبی پوشالی
کولرآبی پوشالی دارای الکتروپمپیست که وظیفه ی هدایت کردن آب بر روی پوشال ها را برعهده دارد همچنین هوا از روی پوشال ها توسط الکتروفنی به طرف کانال کولر هدایت می شود که این فرآیند توسط تبخیر آب سرمایش لذت بخشی را ایجاد می کند.
مزیت های کولر آبی پوشالی
قیمت ارزان تر به نسبت کولرهای گازی
تولید نکردن گازهای گل خانه ای
مناسب برای مناطقی با آب و هوای خشک
به هنگام نیاز به تعمیر ازهزینه بسیار پایینی برخوردار است.
معایب کولرهای پوشالی
به دلیل داشتن ذرات ریز پوشال و همچنین جذب گرد و خاک ، امکان ابتلا به آلرژی و مشکلات تنفسی وجود دارد.
پوشال این کولر ها هر ساله باید تعویض گردد چرا که در غیر این صورت گرد و غبار را به داخل هدایت می کنند.
به دلیل ساختار نامتقارن پوشال در هنگام خیس شدن آن سبب هدررفتن آب و در نتیجه افزایش هزینه می شود.
نایکنواخت بودن سطح پوشال به دلیل خشک ماندن قسمتی از آن که سبب کاهش راندمان کولر می شود.
نداشتن کنترل اتوماتیک دما سبب افزایش هزینه می شود.
برای مناطق شرجی و با آب و هوایی ساحلی مناسب نمی باشد.
نیاز به تعویض سالیانه پوشال می باشد.
کولر آبی سلولزی
کولرهای سلولزی یکی از جدیدترین نوع کولرهای آّبی هستند که کارکرد آن دقیقا مانند کولر آبی پوشالی است و تنها تفاوت عمده آن با کولر آبی پوشالی در نوع پد مورد استفاده در کولر می باشد در کولر های سلولزی به جای استفاده پوشال از پدهای سلولزی برای ایجاد سرمایش استفاده می شود.
پدهای سلولزی از ساختار یکنواخت با ورقه های موج دار و نازک سلولز تشکیل شده اند که سطح تماس میان آب و هوای عبوری بسیار بالا بوده و همین عامل سبب انتقال جریان بهتر هوا به فضای خانه می شود.
مزایا کولر آبی سلولزی
با جذب آب بالا که سبب سی درصد خنک کنندگی بیشترشده و استحکام بالای آن موجب استقبال همگان از این نوع کولر آبی شده است.
این پدها از ورود گرد و غبار و آلودگی هوا به داخل محیط جلوگیری می کند و این ویژگی به خصوص برای کسانی که بیماری تنفسی دارند یا به سلامتی خود و کودکانشان در پیشگیری ازابتلا به بیماریهای تنفسی از جمله آسم اهمیت می دهند بسیار مناسب است.
همچنین این پدها خاصیت ضد قارچی دارند و از ورود باکتری و میکروب ها به فضای محیط جلوگیری می کند.
صدای کمتری دارند.
درای استحکام بدنه ی بالا هستند.
با برخوردار بودن از ویژگی خودشویی سبب به تعویق انداختن ایجاد رسوب می شود که خود در عمرمفید پد اثر گذار است.
به دلیل ساختار منسجم و همگون ، تمامی قسمت های پوشال یکنواخت خیس می شوند و هیج جایی از آن خشک یا انباشته شده از آب باقی نمی ماند.
معایب کولر آبی سلولزی
پدهای سلولزی از قیمت بالاتری نسبت به پوشال برخوردارند ولی چون هر پنج سال نیاز به تعویض دارند مقرون به صرفه هستند.
کولر آبی پرتابل
این نوع کولر ها نیازی به کانال کشی ندارند معمولا برای محیط های کوچک از جمله محیط کار و فضای اتاق استفاده می شوند . در بعضی از این کولر ها به جای پوشال از پد سلولزی استفاده می شود که از بازه ی خنک کنندگی بیشتری برخوردارند این مدل ها به اشکال مختلفی در بازار وجود دارند مانند : کولر آبی رومیزی ، پایه دار ، بدون پایه و… که متناسب با نیاز خود می توانید اقدام به تهیه آن کنید در بعضی از مدل های جدید کولر آبی پرتابل امکان اتصال شلنگ به شیر ورودی آب وجود دارد.
مزایا کولر آبی پرتابل
از مزایای این کولر می توان به این موارد اشاره کرد :
نیاز به کارشناس نصب برای کولر وجود ندارد.
قابل حمل است و به هر قسمت از فضا می باشد.
از گنجایش مخزن آب مناسبی برخوردار است که این عامل به ویژه برای زمانهای که آب قطع شد کاربرد دارد.
قابلیت تنظیم جهت باد به ۴ جهت مختلف را دارا می باشد که یکی از کاربردی ترین ویژگی ها می باشد. و در بعضی از مدل ها به صورت خودکار می باشد.
مصرف برق کمی دارد.
بعضی از مدل ها دارای پایه چرخدار برای حمل بهتر هستند.
معایب کولر آبی پرتابل
سرو صدای بالا در این کولر شاید آزاردهنده به نظر برسد.
در بعضی از مدل ها دارای مخزنی برای تخلیه آب اضافی هستند که باید هر سری خالی شود و این عامل در حمل این کولر مشکل ساز است.
برندهای کولر آبی
کولر های آبی دربرند ها و رده های قیمتی متفاوت وجود دارند و که دو نمونه از بهترین کولر آبی ها ، کولر آبی انرژی ، کولر آبی توان هستند که یکی از بهترین برندهای ایرانی می باشد و با تکنولوژی روز همگام بوده و توانسته امکانات عالی در اختیار مشتری قرار دهد.
فاکتورهای مهم خرید
پس از شناخت انواع کولر آبی با قابلیت های متفاوت کولر آشنا می شویم که شما با توجه به نیاز خود می توانید کولر مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید بدین منظور می توانید از سایت های معتبری این خریداری را انجام دهید.
یکی از عوامل مهمی که باید در نظر داشته باشید اینست که دیواره و کف کولر از ضخامت خوبی برخوردار باشد و همچنین باید از پوشش آپوکسی و رنگ پودری ، الکترو استاتیکی مقاوم که در برابر اشعه uv مقاوم باشد. در اینجا به چند نمونه از فاکتورهای مهم انتخاب کولر آبی اشاره می کنیم.
دهانه خروجی هوا
کولرها براساس نوع فضا و استفاده دارای دو نوع خروجی هوا هستند یکی خروجی از سقف کولر، که دریچه از بالاست و به نام کولرهای بالکنی شناخته می شود و دیگری از قسمت های جانبی کولر، که دریچه از بغل می باشد کولر های درچه از بالا برای مکانهایی مناسب است که از فضای کافی برای کانال برخوردار نیستند و در قسمت بالکن به دلیل محدودیت فضا می توان از آن استفاده کرد.
توان کولر آبی
یکی از عوامل موثر خنک کنندگی فضا انتخاب ظرفیت توان مناسب است کولرهای آبی در توان های مختلفی در بازار وجود دارند که هر چه عدد توان بیشتر باشد نشان از قدرت بالاتر آن دارد و سرمای بیشتری را تولید می کند برای خرید مناسب باید با در نظر گرفتن شرایطی از جمله متراژ محل ، تعداد خروجی هوا ، تعداد طبقات ، آفتابگیر بودن ساختمان و حتی ضخامت دیوار ها را مورد بررسی قرار داد که همه ی این عوامل در انتخاب مناسب کولر آبی نقش به سزایی دارد.
اگر کولر آبی شما بیش از حد بزرگ باشد به میزان قابل توجهی در افزایش مصرف انرژی تاثیرگذار است.
کنترل دما
یکی از مزایای منحصر به فرد در کولر های آبی کنترل دمای محیط به واسطه ی ترموستات می باشد.
این ویژگی از مداوم کارکردن کولر جلوگیری کرده و در زمان تنظیم شده سیستم را خاموش می کند که در روند کاهش مصرف انرژی تاثیرگذار است.
تکنولوژی های بیشتر در کولر آبی
امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکانات متعددی به کولر افزوده شده که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.
سیستم نشانگر تعویض پوشال : این ویژگی زمان احتیاج به تعویض پوشال را با روشن شدن چراغ اخطار نشان می دهد.
کلید حفاظت از جان : این سیستم با عملکرد خود سبب حفاظت از جان افراد از خطر برق گرفتگی و آتش سوزی می شود.
حالت اقتصادی : به واسطه ی حالت اقتصادی هنگامی که کولر را روشن می کنیم در لحظه ی اول خنکی بیشتری را دارا می باشد و در طی زمان از میزان آن می کاهد که در صرفه جویی مصرف انرژی نقش به سزایی دارد.
تایمر : به کاربر امکان تنظیم روشن و خاموش شدن کولر را می دهد.
سیستم خاموش کن اتوماتیک : برای اطمینان از حضور افراد در خانه مجهز به سیستمی شده که در صورتی که برای چند ساعت متوالی به کولر فرمانی ندهید کولر به صورت اتوماتیک خاموش می شود.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;