فعال شدن بازرسان کنترل کیفیت ساخت‎وساز در تهران

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اعلام اینکه طی یک ماه اخیر، بخش بازرسی کنترل کیفیت ساخت و ساز به صورت برون سپار در این سازمان فعال شده است، گفت: در این راستا برای تمام ساختمان هایی که باید برای آنها شناسنامه فنی و ملکی صادر شود، به طور جدی بازرسی های لازم انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد طاهری، کاندیدای چهره سال ۹۷ با بیان این مطلب افزود: همچنین ضمن بازرسی از تمامی پروژه های ساختمانی که توسط مجری ذی صلاح یا سازنده یا مهندسان اجرا نمی شوند، مکاتبات لازم را با شهرداری و ناظران انجام می دهیم که در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده است.
وی تاکید کرد: معتقدم که اگر این روند ادامه یابد و همکاری شهرداری و سایر ارگان های مدیریت شهری با سازمان نظام مهندسی تداوم داشته باشد، به زودی شاهد خواهیم بود که تمامی ساختمان های شهر در بخش ساخت و سازهای شهری توسط مهندسان انجام می گیرد.
آموزش، تکلیف و رسالت اصلی نظام مهندسی است
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش مهندسان گفت: یکی از مهمترین رسالت های اصلی سازمان نظام مهندسی همچنان که در قانون هم به آن اشاره شده است، آموزش است.
طاهری با بیان اینکه آموزش یکی از اهداف و تکالیفی است که قانون گذار برای سازمان نظام مهندسی دیده است، اظهار داشت: در همین رابطه آموزش یکی از ردیف هایی است که سازمان نظام مهندسی همواره در ردیف بودجه خود به آن توجه کرده و آن را جزو اهداف قانونی خود قرار داده و بودجه خاصی برای این موضوع در نظر گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص آموزش کارمندان و اعضای این سازمان افزود: ما حتی در روز مهندس، برنامه های آموزشی خاصی را برای کارکنان و اعضای سازمان اجرایی و در طول هفته مهندس نیز کلاس های آموزشی رایگان درخصوص مباحث مختلف ازجمله مقررات ملی ساختمان برای مهندسان برگزار کردیم و تمامی این کلاس ها در ساعات اولیه برگزاری، از حضور مهندسان پر شد.
طاهری همچنین با اشاره به دیگر برنامه های سازمان نظام مهندسی تهران درخصوص آموزش مهندسان اعلام کرد: طی روزهای گذشته طبق تفاهم نامه هایی که با دانشگاه های متفاوت داشته ایم، سازمان نظام مهندسی در حال برگزاری کلاس های آموزشی متعددی برای مهندسان بوده و در این زمینه بخش عمده هزینه ها را خود سازمان متقبل شده است.
۷۵ درصد از هزینه آموزش را سازمان متقلب می شود
وی افزود: فارغ از روز مهندس، آموزش های غیراجباری دیگری از سوی سازمان به مهندسان ارائه می شود که در این حوزه بخش عمده ای یعنی ۷۵ درصد از هزینه دوره های آموزشی را سازمان متقبل می شود و تنها ۲۵ درصد از هزینه های آن را اعضا پرداخت می کنند.
رییس نظام مهندسی استان تهران همچنین با اشاره به برگزاری کلاس های گزارش نویسی در این سازمان بیان کرد:حتی در برخی از روزهای هفته در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی تهران کلاس های گزارش نویسی را برای مهندسان پایه ۳ برگزار کردیم.
وی اعلام کرد: ما یک کلاس آموزشی در ساختمان شماره ۲ سازمان با حضور حدود ۸۰ نفر از اعضا برگزار می کنیم و در عین حال در ظبقه پنجم نیز ظرفیت حدود ۸۰ نفر را داریم که در برخی از روزهای هفته این فضاها برای امر آموزش مهندسان ناظر در مباحث مرتبط با گزارش نویسی و سایر موضوعات اختصاص داده می شود.
طاهری تاکید کرد: این روند نشان می دهد که آموزش یکی از اهداف و برنامه های اصلی سازمان نظام مهندسی تهران است و این موضوع را جزو هدف گذاری مهم خود قرار داده است.
شایان ذکر است، برای ششمین دوره پیاپی، انتخابات چهره سال ۹۷ راه و ساختمان کشور برای گزینش مدیران و پروژه‎های برتر، در شش گروه مدیران وزارت راه و شهرسازی، شهرداران، شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران، شرکت عمران شهرهای جدید، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان‌های نظام ‌مهندسی ساختمان برگزار می‎شود.
منبع صدای مهندسی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;