کنترل آتش سوزی محیط زیست

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایسنا،معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: چهار فروند پهپاد برای بررسی، شناسایی و رصد شرایط جنگل‌ها، مراتع و محیط زیست در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.
به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی کشور امروز در حاشیه بازدید از رصدخانه ملی ایران در کاشان از تحویل چهار فروند پهپاد به سازمان حفاظت از محیط زیست برای بررسی، شناسایی و رصد شرایط جنگل‌ها، مراتع و محیط زیست به سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد و اظهار کرد: با در اختیار گذاشتن این پهپادها به سازمان محیط زیست شرایط لازم برای بررسی، شناسایی و رصد جنگل‌ها، مراتع و محیط زیست و اعلام شروع هرگونه آتش سوزی فراهم می‌شود.
وی افزود: این پهپادها می‌توانند با پرواز مداوم بر روی مناطق جنگلی، هرگونه آتش سوزی را در همان مراحل اولیه که قابل کنترل است، گزارش کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین عنوان کرد: صنایع هوایی کشور ظرفیت تولید این پهپادها را در مقیاس مورد نظر برای جنگل‌های سراسر کشور دارد.
وی اعلام آمادگی کرد برای سازمان‌هایی همچون سازمان بحران مدیریت بحران کشور و سازمان‌های امدادی در صورت اعلام نیاز، از طریق شرکت‌های دانش بنیان، با ساخت و طراحی پهپاد می‌توانیم نیازهای آنان را برطرف کنیم.
بر اساس این گزارش، پس از سفر هیئت دولت به استان فارس و اعلام درخواست سازمان محیط زیست، برای اولین بار از پهپادها در جنگل‌های اطراف استان فارس استفاده شد و در حال حاضر نیز نیروهای متخصص در این استان مستقر هستند.
تبدیل یک فروند هواپیما به هواپیمای آتش‌نشان
ستاری در ادامه از تبدیل یک فروند هواپیما به هواپیمای آتش‌نشان برای اطفای حریق جنگل‌های کشور خبرداد و افزود: این هواپیما با تغییرات و بهینه سازی، قادر است حجم زیادی از آب را روی سطح وسیعی از آتش جنگل‌ها تخلیه کند.
وی خاطرنشان کرد: این هواپیما قادر است 20 تن مواد ضدحریق برای اطفای حریق حمل کند و تا آخر آبان امسال نیز برای استفاده در مناطقی که دسترسی به آتش‌نشانی نیست، به سازمان‌های امداد و نجات تحویل می‌شود.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;