کم کردن مصرف کولر آبی و گازی

به گزارش تاسیسات نیوز، وسایل سرمایشی نزدیک به 26 درصد برق مصرفی در خانه ها را سبب می شوند که با رعایت نکاتی می توان مصرف انرژی کولرهای آبی و گازی را کاهش داد.




مصرف برق دیروز با رسیدن به 53 هزار و 681 مگاوات، رکوردهای پیشین را جابجا کرد؛ بیشترین میزان مصرف برق در سال 1395، در سی ام تیرماه به میزان 53 هزار و 41 مگاوات ثبت شد.




بر پایه گزارش توانیر، مصرف برق امروز با رسیدن به این رقم، در عمل 640 مگاوات از میزان ثبت شده پارسال فراتر رفت. دیروز نیز مصرف برق 53 هزار و 197 مگاوات ثبت شد.




مدیرعامل شرکت توانیر، تاکید کرد هیچ برنامه ای برای اعمال خاموشی نداریم.




«آرش کردی» گفت:: مشترکان در ساعت های اوج مصرف برق (فاصله ساعت های 12 تا 16 و 19 تا 23)، با رعایت نکات ساده ای چون استفاده از دورکند کولرهای آبی، تنظیم درجه کولرهای گازی بین 23 تا 25 درجه، پرهیز از استفاده همزمان وسایل پرمصرف برقی در ساعت های اوج مصرف و… می توانند با کمک به کاهش هزینه های خود، مجموعه صنعت برق را نیز در خدمت رسانی بهتر یاری دهند.

 

 

 

به طور کلی وسایل سرمایشی را می توان به 2 نوع کولرهای گازی و کولرهای آبی تقسیم بندی کرد.




استفاده از کولرهای گازی هزینه برق را به شدت افزایش می دهد؛ همچنین نصب کندانسورهای کولرگازی در سایه باعث جلوگیری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی این کولرها می شود.




برای استفاده از کولر گازی بهتر است کولرهای دارای آرم استاندارد با رتبه بهره وری انرژی بالا انتخاب شود؛ در صورتی که از یک کولر گازی با رتبه بهره وری a به جای کولر با رتبه g استفاده شود می توان بیش از 40 درصد در میزان مصرف برق صرفه جویی کرد.




اقدام هایی مانند تمیز کردن فیلترهای کولر و نصب کردن سایبان روی کولر می تواند هزینه های مربوط به کولر گازی را کاهش دهد اما در هر صورت توجه داشته باشید که هزینه کم مصرف ترین کولر گازی حدودا چهار برابر هزینه کولرهای آبی است.




کولرهای آبی هزینه کمتری نسبت به کولرهای گازی دارند و انرژی کمتری مصرف می کنند اما رعایت نکاتی باعث می شود که هزینه استفاده از این کولرها باز هم کاهش یابد.




باید هر سال پوشال های کولرهای آبی را عوض کنیم؛ این کار باعث می شود کولر انرژی کمتری مصرف کند. به طور معمول این اقدام باعث کاهش 10 درصدی مصرف برق کولرهای آبی می شود.




تا حد ممکن در طول روز کولر را روشن نگذاریم و از دور آهسته کولر استفاده کنیم.




همچنین می توان با نصب یک سایبان روی کولر، از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;