آمار ساخت و سازهای خلاف بسیار است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با انتقاد از عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ تاکید کرد: ما کمیسیون ماده ۱۰۰ را برای کسب درآمد شهرداری ها نگذاشته ایم و این کمیسیون را ایجاد نکرده ایم که منبع درآمدی برای شهرداری ها باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مهدی جمالی نژاد با بیان این مطلب افزود: یکی از مباحث مهمی که همیشه برای ما مهم بوده، حفظ جان انسان ها است.
وی با اشاره به ضرورت احداث ساختمان‌های ایمن افزود: یکی از دغدغه‌هایی که همیشه در شهرها و روستاهای خود داشته ایم، ساخت مساکنی است که ایمن باشد.
وی با ابراز تاسف از بروز بحران های مختلف و متعدد در کشور ادامه داد: در ابتدای سال جاری شاهد وقوع سیلاب‌های وحشتناک و مهیبی در کشور بودیم که بیش از ۲۵ استان کشور را درگیر خود کرد و در کنار آن زلزله های متعددی در سال های گذشته در کشور رخ داده است.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه در روز های اخیر نیز شاهد وقوع زلزله مسجد سلیمان بودیم، تصریح کرد: با توجه به این موارد نیاز است که یک همت جمعی برای مقابله با این مسائل داشته باشیم.
وی تاکید کرد: حفظ جان انسان ها در برابر حوادث فقط به وزارت کشور، معاونت عمرانی، شهرداری ها و یا وزارت راه و شهرسازی مربوط نیست و باید در این حوزه همدلی و هم افزایی بین بخش های مذکور وجود داشته باشد.
جمالی نژاد در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از ساخت و سازهای خلاف بیان کرد: درحال حاضر علیرغم همه نظارت هایی که اعمال می شود و با وجود تمامی دلسوزی ها و زحماتی که شهرداران می کشند، متاسفانه ساخت و سازهای خلاف در کشور ما بسیار زیاد است.
معاون وزیر کشور با انتقاد از عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ تاکید کرد: ما کمیسیون ماده ۱۰۰ را برای کسب درآمد شهرداری ها نگذاشته ایم و این کمیسیون را ایجاد نکرده ایم که منبع درآمدی برای شهرداری ها باشد.
وی با بیان اینکه نقش شهرداری و مهندسان ناظر در این زمینه قابل توجه است، اظهار داشت: شهرداران و مدیران کل راه و شهرسازی می توانند در این حوزه نقش بسیار موثری داشته باشند و از طرف دیگر نقش مهندسان ناظر فوق العاده اثرگذار خواهد بود.
جمالی نژاد همچنن تاکید کرد: به همین دلیل نه به عنوان یک مطالبه، بلکه به عنوان یک وظیفه ملی می بینیم که همه با هم به صورت هم افزا اقدام کنیم و این دغدغه را که یکی از دغدغه های چندین ساله کشور بالاخص در حوزه ساخت و سازها بوده است، برطرف کنیم.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;