کمک به محیط‌زیست با سلاح سوخت زیستی

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به اهمیت محیط زیست معتقد است که یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و نجات زمین، استفاده از سوخت‌های زیستی است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست‌فناوری از ابتدای شکل‌گیری به دنبال بررسی راهکارهایی برای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی به کمک فناوری‌های زیستی است. در همین راستا هم اقداماتی در حوزه توسعه تولید و استفاده از سوخت‌های زیستی در محیط زیست  انجام داده است.
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم درباره ضرورت توسعه استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور، گفت: یکی از بهترین روش‌های کاهش تولید گازهای کگلخانه‌ای توسعه مصرف سوخت‌های زیستی در کشور است.
به گفته وی، توسعه استفاده از این سوخت‌های طبیعی به شکل‌گیری زیست‌بومی از همه فعالان این حوزه نیاز دارد. سقفی که بتواند بازیگران و نهادهای تصمیم‌گیر در این حوزه را یک جا جمع کند.
وی افزود: راه‌اندازی استارت اپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در این زمینه یک ضرورت است و می‌تواند به توسعه این زیست‌بوم کمک کند.
قانعی با بیان اینکه مفهوم گازهای گلخانه‌ای که چند سالی است به یکی از دغدغه‌های فعالان محیط زیست تبدیل شده در واقع به گازهایی گفته می‌شود که فضای گلخانه‌ها را در اطراف زمین ایجاد می‌کنند، گفت: در گلخانه‌ها نور خورشید وارد محیط می‌شود اما به دلیل جداره شیشه‌ای، بخشی از آن دوباره به درون گلخانه برمی‌گردد. به این ترتیب فضای داخل گلخانه از بیرون گرمتر می‌شود.
وی ادامه داد: در جو زمین هم اتفاق مشابهی روی می‌دهد. وقتی اشعه‌های خورشید به سطح زمین می‌رسند، بخشی از آنها جذب می‌شود و سطح زمین را گرم می‌کند، زیرا سطح زمین بسیار سردتر از خورشید است. در نتیجه امواج را با طول موج بلندتری نسبت به خورشید منتشر می‌کند.
این گزارش حاکی است که حامیان محیط زیست همواره در صدد توسعه ابزارهای حمایت از محیط زیست در سراسر جهان هستند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;