کفش های سبز از جنس جلبک

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در سال 2015 بحث تولید بیوپلاستیک ها با استفاده از فناوری پاک برای تولید فوم های دوست دار محیط زیست براساس جلبک به جای نفت مطرح شد. این ماده در حال حاضر با نام فوم بلوم توسط شرکت بلوم بازاریابی می شود و شما به زودی می توانید کفش هایتان را از این شرکت خریداری کنید.

 

 

 

بلوم از جلبک های برداشت شده از جریان های پسماند آمریکا و آسیا که در آنها فراوانی مواد مغذی موجود در آب اغلب سبب رشد جلبک می شود استفاده می کند؛ این جلبک ها خود سبب از بین رفتن حیات وحش آبی از جمله ماهی ها می شوند. این بدان معناست که هیچ کودی نباید برای رشد جلبک اضافه شود و حذف آن در واقع به محیط زیست کمک می کند.

 

 

 

آب زیست توده جلبک برداشت شده گرفته و خشک می شود و سپس به پلت هایی پلیمریزه و با ترکیبات دیگر آمیخته می شود تا در نهایت یک فوم نرم و خم شدنی تشکیل دهد. بسته به فرمول و کاربرد مورد نظر، جلبک هرچیزی از 15 تا 60 درصد محصول نهایی را می سازد و گفته می شود کیفیت آن بسیار شبیه فوم سنتی تولیدشده از نفت است.

 

 

 

پیش از این ما در مورد موراد مورد استفاده در حصیرهای یوگا و سطوح کششی روی تخته های موج سواری شنیده بودیم. با این حال سازنده کفش های انگلیسی Vivobarefoot همکاری خود را با بلوم سانتیاگو برای تولید اولین کفش های سبز اعلام کرده است.

 

 

 

این کفش دوجنسه قالب گیری شده با نام اولترا شناخته می شود. به گفته شرکت Vivobarefoot، یک جفت کفش سایز 42، 57 گالن اب تمیز را به زیستگاه برمی گرداند و 40 بالن دی اکسید کربن از جو را کاهش می دهد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;