کریمی آنچه در باره پروسه انحلال نظام مهندسی  تهران سخن گفت

تاسیسات نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در زمینه انحلال سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران باید اعلام کنم که انحلال سازمان های نظام مهندسی استان ها ربطی به تصمیم و نظر روسای استان ها ندارد.
کریمی آنچه در پاسخ به این پرسش که بنا به دلایلی تهدید کرده بودید که اگر برخی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در برخی خواسته های خود عقب نشینی نکنند سازمان نظام مهندسی ساختمان منحل می شود؟ آیا این اظهارات را شما اعلام کرده بودید یا رد می کنید؟ گفت: در زمینه انحلال سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران باید اعلام کنم که انحلال سازمان های نظام مهندسی استان ها ربطی به تصمیم و نظر روسای استان ها ندارد.
ماده ۲۶ قانون نظام مهندسی می گوید که اگر سازمان ها از خط مشی خود منحرف شوند انحلال سازمان نظام مهندسی ساختمان قابل انجام است. این اقدام توسط نهادهای داخلی سازمان و هیات مدیره و شورای انتظامی و بازرسان قابل انجام نیست
وی افزود: ماده ۲۶ قانون نظام مهندسی می گوید که اگر سازمان ها از خط مشی خود منحرف شوند انحلال سازمان نظام مهندسی ساختمان قابل انجام است. این اقدام توسط نهادهای داخلی سازمان و هیات مدیره و شورای انتظامی و بازرسان قابل انجام نیست. سازمان نظام مهندسی هم نمی تواند این کار را انجام دهد. ماده ۲۶ به طور مشخص اعلام کرده است که اگر انحرافی صورت گرفت توسط وزارت راه و شهرسازی و وزارت دادگستری و شورای مرکزی در صورت تشخیص قابلیت اجرا دارد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اصلاحاتی که انجام شد شورای مرکزی اعلام کرد این اصلاحات باید سرعت بیشتری بگیرد و اگر اصلاحات به سرعت انجام نگیرد مورد ماده ۲۶ که همانا انحلال است قابل بررسی است. می توان گفت این اصلاحات با سرعت بیشتری در حال انجام است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;