کتاب فراسامانۀ هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط ­عمومی سازمان بهره ­وری انرژی ایران (سابا)، کتاب فراسامانۀ هوشمند اندازه ­گیری و مدیریت انرژی تألیف آقایان مهندس هادی مدقق، دکتر علیرضا زکریازاده و مهندس میثم رضاییان از معاونت سیستم­های اندازه­ گیری و شبکۀ هوشمند سابا مفتخر به کسب رتبۀ برتر در ارزیابی ­های آثار مکتوب مرتبط با صنعت برق و دریافت لوح تقدیر از مهندس چیت­ چیان وزیر نیرو گردید.




این کتاب مشتمل بر هشت فصل می­ باشد.


در فصل اول مقدمه ­ای از روند تکامل صنعت برق از گذشته تاکنون آورده شده و مشکلات و چالش­ های فعلی صنعت برق مورد بررسی قرار گرفته است.



فصل دوم مفاهیم شبکۀ هوشمند و سیستم ­های اندازه ­گیری این شبکه شرح داده شده است و در فصل سوم، مبحث بهره ­وری انرژی و مدیریت بار در سیستم­های قدرت و تأثیر سیستم اندازه ­گیری هوشمند بر اجرای برنامه ­های پاسخ ­گویی بار مورد ارزیابی قرار گرفته است.



سایر فصل­ها شامل فن ­آوری ­های مخابراتی مورد استفاده در سیستم­های اندازه ­گیری هوشمند، مبحث امنیت سیستم­های اندازه­گیری هوشمند،سیستم­های کاربردی در شبکۀ توزیع، به ساختار و معماری طرح «فهام» و درنهایت فصل هشتم، پیرامون نقشۀ راه توسعه و پیاده ­سازی شبکۀ هوشمند بحث شده است.



کتاب فوق جهت استفادۀ متخصصین صنعت برق، دانشجویان و اساتید رشتۀ برق و سایر علاقه ­مندان به ساختار شبکۀ هوشمند در کشور تهیه و تدوین گردیده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;