کاهش هزینه حامل‌های انرژی در آبفا

به گزارش تاسیسات نیوز، حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، در کارگاه آموزشی ایمنی در تاسیسات برق که با حضور کارشناسان واحدهای بهره‌برداری شرکت‌های تبصره دو و امورهای تابعه برگزار شد، اعلام کرد: در نتیجه این کاهش میزان مصرف انرژی بابت تولید هر متر مکعب آب به کمتر از یک کیلو وات رسیده و این در حالی است که هر سال تعداد ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط انتقال و عمق چاه‌ها افزایش می‌یابد.





وی عملکرد حوزه انرژی شرکت را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: گزارش مربوط به اطلاعات این بخش هر سال به تائید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می‌رسد.




وی تاکید سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری را خاطر نشان کرد و یکی از مؤلفه‌های این بخش را مصرف انرژی دانست.




ایلنا گزارش داد؛ به گفته وی چند اقدام از برنامه 110 گانه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در سال جاری به مبحث انرژی اختصاص یافته است که یکی استقرار سیستم استاندارد انرژی و دیگری استفاده از پنل‌های خورشیدی است.




وی با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی به منزله پایان کار نیست خواستار مهندسی مجدد منابع تولید و تقویت هر چه بیشتر نگاه مهندسی به مقوله انرژی شد.




اسماعیلیان گفت: با یک اقدام مهندسی مجدد درطرقبه که شهری مواجه با تنش آبی است ظرفیت تأمین و انتقال آب این شهر در سال جاری 25 درصد افزایش یافت در حالیکه گمان می‌شد تاسیسات این امور در شرایط بهره وری حداکثری قرار دارد.




اسماعیلیان دو تکلیف سازمانی و تکلیف شرعی را برای بخش انرژی تعریف و بر تلاش هر چه بیشتر در جهت کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری و ارتقای شاخص‌های مرتبط با انرژی تاکید کرد و گفت: این مهم هر سال در برنامه‌ها و اهداف شرکت گنجانده می‌شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;