کاهش نیمی از مصرف انرژی با اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

کاهش نیمی از مصرف انرژی با اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان بین 45 تا 50 درصد از مصرف انرژی در ساختمان ها را کاهش می دهد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمد شکرچی زاده در همایش تخصصی ممیزی انرژی و بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر در اصفهان گفت: اجرای این مبحث تنها بین پنج تا 10 درصد از هزینه های ساخت را افزایش خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران چهار برابر مصرف جهان است، افزود: مصرف انرژی در کشور ما سه برابر متوسط جهانی و قیمت انرژی یک سوم قیمت متوسط جهانی است.

 

شکرچی زاده یکی از پیچیدگی های برنامه ریزی در حوزه انرژی را تنوع اقلیمی در ایران عنوان کرد وگفت: لازم است راهکارهای صرفه جویی متنوع در اقلیم های متفاوت به کار گرفته شود.

 

رییس مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی بر لزوم بازنگری در قوانین طراحی ساختمان و بهسازی ساختمان تاکید کرد و گفت: استفاده از فناوری های نو و کارآمد نیز در این زمینه راه گشاست.

 

شکرچی زاده یکی از راهکارهای صرفه جویی در مصرف انرژی را استفاده ازسامانه های بازیافت انرژی عنوان کرد و افزود:هم اکنون بخش قابل توجهی ازآب تصفیه شده درسامانه های سرمایشی ساختمان های کشور هدر می رود.

شکرچی زاده با بیان اینکه مقررات ملی ساختمان از سال 1370 لازم الاجرا بوده است ، خاطر نشان کرد: اجرای این قوانین را باید جدی گرفت.

 

وی از جمله کارهای انجام شده در این مرکز را تدوین جدید مقررات و همچنین همکاری در اجرای بند ق تبصره دو بودجه سال 93 دولت عنوان کرد.

 

شکرچی زاده تصریح کرد: بر اساس بند ق تبصره دو بودجه سال 93 دولت 100 میلیارد دلار برای صرفه جویی در مصرف انرژی برای بخش خصوصی اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت مصرف انرژی مدیریت ناکارآمد ضربه زیادی به کشور زده است، گفت: خشک شدن رودخانه زاینده رود یکی از نماد های مدیریت ناکارآمد درگذشته بوده است.

 

شکرچی زاده ابراز امیدواری کرد در شرایط جدید بتوان از فرصت ها برای بهبود شرایط بهره جست.

پایان پیام /.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;