کاهش شدت انرژی ایران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، علی وکیلی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت (یکشنبه، ١١مهرماه) در مراسم امضای قرارداد اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر گفت: قانون رفع موانع تولید یکی از مترقی‌ترین قوانینی است که در ایران تصویب شده است.





وی با بیان این که تصویب این قانون یکی از افتخارهای دولت یازدهم است و گفت: اجرای این قانون با توجه به شدت انرژی ایران ضروری است.





به گفته وکیلی، میانگین شدت انرژی در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر بود که در سال‌های اخیر با کارهای که انجام شده، در حال کاهش است.




مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به این که طبق چشم انداز انرژی ایران، باید سبد سوخت کشور تغییر و سهم گاز طبیعی افزایش یابد، تصریح کرد: باید با اقدامهای که در ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید انجام می شود به سرعت این کارها را انجام داد.




وی با اشاره به این که با امضای قرارداد طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر دومین قرارداد با وزارت راه و شهرسازی امضا شده است، افزود: امیدواریم با تمهیداتی که وزارت راه و شهرسازی اندیشیده است قرارداد ٦٥ هزار کامیون و کشنده هر چه سریعتر اجرایی شود.





وکیلی همچنین در این مراسم از تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های نو ظرف یک ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ٢٠ هزار تاکسی تعویض شده است.




وی با بیان این که قرارداد اصلاح سیستم موتورخانه نیز امضا شده است، تصریح کرد: همچنین برای اصلاح مصرف سوخت اتوبوس‌های درون شهری و گاز سوز، اقدام‌های نهایی انجام شد و پیش از زمستان امسال این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل اضافه می شوند.




قرارداد اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امضا شد.




منبع: بهینه سازی مصرف سوخت 







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;