کاهش تنش آبی در کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برای اولین بار دو ردیف متمرکز ملی برای رسیدگی به مناطق دارای مشکل جدی فاضلاب در بودجه 96 پیش‌بینی شده است، گفت: در سال 94 تعداد شهرهای دارای تنش آبی 500 شهر بود و در سال جاری به 301 شهر کاهش یافته است.

 

 

 

 

 

فارس گزارش میدهد؛ حمیدرضا جانباز با اشاره به اینکه رئیس‌جمهوری اولویت بودجه 96 را آب، فاضلاب، محیط زیست و ریل عنوان کرده است، گفت: به‌رغم اینکه میزان اعتبارات در سایر بخش‌ها کاهش داشته است اما در بخش آب و فاضلاب شاهد افزایش چشمگیر اعتبار هستیم.






او ادامه داد: در بودجه 96 همچنین برای کمک به شهرهایی که دارای تنش آبی هستند، اعتباری بالغ بر 1100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: سقف ردیف اعتباری شهرهای دارای تنش آبی در بودجه 96 افزایش یافته و دو برابر شده است، به‌طوری که این ردیف اعتباری در بودجه 95 حدود 1000 میلیارد تومان بود و در سال 96 این رقم به 2 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.





جانباز با بیان اینکه تعداد شهرهای دارای تنش آبی در کشور کاهش داشته است، گفت: اگر وضعیت بارش‌ها به همین منوال ادامه یابد و بهتر شود، می‌توان با قطعیت بیشتری تعداد شهرهای دارای تنش آبی در سال 96 را پیش‌بینی کرد و برای آنها نیز برنامه‌ریزی انجام داد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;