کارگر ماهر؛ یک راس هرم ساختمان با کیفیت

زنجان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: کارگر ماهر یک راس هرم ساختمان با کیفیت است.
به گزارش تاسیسات نیوز، حسن مجتبی‌زاده  اظهار کرد: ساخت و ساز باکیفیت نیازمند قرار گرفتن حلقه‌های مختلف، از جمله مصالح استاندارد و استفاده از فناوری نوین ساخت، ارتقای دانش فنی و رعایت ملزومات بهداشتی و ایمنی در کنار یکدیگر است و در این بین کارگر ماهر در به ثمر رسیدن نتیجه مطلوب نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه کارگر ماهر یک راس هرم ساختمان باکیفیت است، عنوان کرد: برای ارتقای مهارت کارگران تاکنون اخذ و ارائه کارت مهارت در رشته‌های مختلفی از جمله آرماتوربند، قالب‌بند، بنای سفت‌کار، جوشکار، مجریان گاز و بتن‌ریز الزامی شده و تلاش داریم با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش کارگران اقدام شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه کارت مهارت کارگران باید برای دیگر رشته‌ها نیز به شکل جدی دنبال شود، ادامه داد: هرچقدر هم حساسیت در این زمینه بالا رود باز هم جای کار دارد و ارتقای مهارت نیروی انسانی نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ چراکه کشورهای پیشرفته به سمت صنعتی‌سازی رفته‌اند و در این حالت درصد خطا در اجرا پایین‌تر می‌آید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان بیان کرد: باید ارتباط سازمان با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای نزدیک‌تر شود و سامانه نظام‌یار سازمان به سیستم آموزشی فنی و حرفه‌ای متصل باشد و مهندسان صلاحیت کارگران را رصد کنند و کارت‌های مهارت کارگران به‌روزرسانی شود.
وی تصریح کرد: باید امور تخصصی را به دست مهندسان سپرد تا شاهد معضلات ساخت و سازهای غیراصولی و تبعات آن در جامعه نباشیم. همچنین معتقدیم قانون نظام مهندسی ظرفیت‌هایی دارد که از آن به درستی استفاده نشده است، یکی از آن‌ها که در مقررات ملی ساختمان آمده، به اجرای همه ساختمان‌ها توسط مجریان صاحب صلاحیت مربوط است اما مشاهده می‌کنیم در اجرای ساختمان‌ها، مهندسان کم‌ترین دخالت را دارند که این موضوع سبب گرانی و بی‌کیفیت شدن ساختمان‌ها می‌شود.
مجتبی‌زاده از راه‌اندازی دفتر ارتباط مهندسان و فعالان صنعت ساختمان با نمایندگان مجلس در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان خبر داد و گفت: بررسی مسائل و مشکلات صنعت ساختمان، دریافت پیشنهادات جامعه مهندسی، ارتقای دانش فنی شخص نماینده برای اثرگذاری بیشتر در تصمیم‌سازی‌های مجلس و ارتباط صحیح، منطقی، مستقیم و بی‌واسطه فعالان صنعت ساختمان با نمایندگان خود در خانه ملت از جمله اهداف این دفتر است.
وی ارسال موضوعات مطروحه در کمیسون‌های تخصصی مجلس به سازمان برای بحث و تبادل‌نظر توسط کمیسیون‌های تخصصی و اعضای سازمان و صاحب‌نظران در این حوزه و مشارکت مهندسان و فعالان صنعت ساختمان در قانون‌گذاری‌های مجلس در زمینه‌های مرتبط را از دیگر اهداف و چشم‌اندازهای فعالیت این دفتر دانست.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;