کارخانه‌های شن و ماسه به خارج از تهران می‌روند؟

استاندار تهران با اشاره به گزارش اداره محیط‌زیست در مورد سهم آلایندگی واحدهای ثابت و سیار در آلودگی هوای تهران، انتقال کارخانه‌های شن و ماسه به خارج از شهر را ضروری خواند.
به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا فخاری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا ضمن انتقاد از عدم پیگیری جدی موارد مربوط به آلودگی هوا در طول سال، گفت: همواره فصل سرما توأم با پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌ها بوده است و مسئولان باید در طول سال برنامه‌های موثر در راستای کاهش میزان آلاینده‌ها را تدوین و در فصل سرما آن را اجرا کنند.
وی تعطیلی واحدهای آموزشی، صنعتی و تولیدی را همراه با چالش‌های جبران‌ناپذیری عنوان کرد و با بیان اینکه تعطیلی واحدها باید در آخرین مرحله صورت گیرد، افزود: دستگاه‌های متولی و مسئول با جدیت بیشتر و اولویت قرار دادن موضوع آلودگی، نسبت به انجام وظایف ذاتی و قانونی خود در این مورد اقدام کنند.
استاندار تهران با اشاره به مطالعات صورت گرفته در گذشته، احصای عناصر مهم، تاثیرگذار و مشخص شدن سهم هر کدام در میزان آلایندگی، تمرکز بر روی عواملی که بیشترین سهم در آلایندگی دارند را ضروری دانست و بیان کرد: اساس برنامه‌ریزی باید بر پایه این سهم‌بندی‌ها باشد. اگر در حوزه وسایل نقلیه بیشترین سهم آلایندگی متعلق به وسایل نقلیه سنگین است، تمهیداتی اتخاذ شود تا تردد آنها در شهر تا حد امکان محدود شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;