کاربرد کفپوش و دیوارپوش های پی وی سی

کفپوش و دیوارپوش هر دو از پرمصرف‌ترین محصولات در دکوراسیون داخلی به شمار می‌روند. این دو محصول را در محل‌های مختلفی می‌توان نصب کرد و محدودیت خاصی برای آنها در نظر گرفته نشده.
به گزارش تاسیسات نیوز، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع موجود برای آنها باعث شده تا خریداران با هر نوع سلیقه‌ای بتوانند به‌راحتی محصول موردنظر خود را تهیه کنند و انتخاب مناسبی داشته باشند. در ادامه بررسی کفپوش و دیوارپوش PVC خواهیم پرداخت تا در هنگام خرید بیشتر با آنها آشنا باشید.
پلی وینیل کلراید یا پی‌وی‌سی (PVC)
پی‌وی‌سی PVC نوعی پلاستیک است که سومین پلاستیک پراستفاده در جهان به شمار می‌رود و در عصر حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنایع پتروشیمی به شمار می‌رود. به علت قیمت مناسب و طول عمر بالا بیش از ۵۰ درصد از پی‌وی‌سی تولیدشده در صنایع ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از خواص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
● قیمت مناسب
● مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی
● استحکام بالا
● مقاوم در برابر مواد شوینده و مواد شیمیایی مانند الکل، روغن و یا اسیدها
همان‌طور که در بالا اشاره می‌کنید این محصولات انتخاب بسیار مناسبی برای ساخت‌وساز انواع واحدها می‌باشد و همین امر نیز سبب شده تا بسیاری از سازنده‌ها به سمت آنها کشیده شوند.
 کفپوش های پی‌وی‌سی PVC
این محصولات از پلاستیک تشکیل‌ شده‌اند و بسیاری از خصوصیات آن را همراه خود دارند. کفپوش PVC به علت داشتن مقاومت بالا بیشتر برای محل‌های پررفت‌وآمد استفاده می‌شود و می‌توان عمل نظافت را به‌ راحتی با کمک گرفتن از مواد شوینده برای آنها انجام داد.
تکنولوژی‌های به‌ کار رفته در این محصولات باعث شده تا در برابر خط و خش بسیار مقاوم باشند و همچنین بتوان از آنها در محل‌های مرطوب و در معرض مایعات مانند آشپزخانه هم به‌راحتی استفاده شود.
معمولا در بازار کفپوش‌ها با ضخامت ۲ میلی‌متر موجود می‌باشد ولی برای استفاده در اماکن پرتردد و در معرض رطوبت می‌توان از محصولات ۳ میلی‌متری نیز استفاده کرد.-
نوع دیگر کفپوش های PVC نمونه‌های رولی می‌باشد که در ضخامت‌های ۲ میلی‌متر تا ۸ میلی‌متر موجود هستند و می‌توان از آنها در مکان‌های مختلف مانند بیمارستان‌ها، ادارات و حتی سالن‌های ورزشی استفاده کرد.
یکی دیگر از ویژگی‌های کفپوش پی‌وی‌سی تنوع در طرح و رنگ آن‌ها باشد. طرح‌هایی مانند چوب، سنگ و یا استفاده از رنگ‌های ساده برای برخی از محل‌ها این محصولات را بسیار جذاب‌تر از قبل کرده است.
در ضمن نصب آنها خیلی سخت و زمان‌بر نمی‌باشد و در صورت وارد شدن آسیب به قسمتی از کفپوش می‌توانید تایل‌ها و یا رول‌های جدیدی خریداری کرده و با جابجا کردن آن با نمونه‌ی آسیب‌دیده دیگر لازم به تعویض تمام کف نیستید.
مزایای استفاده از کفپوش PVC را می‌توانید در موارد زیر خلاصه کرد:
● مقاومت در برابر رطوبت و آب
● انعطاف‌پذیری بالا
● عدم نیاز به قرنیز
● طول عمر زیاد
● نصب آسان
● قیمت مناسب‌تر نسبت به کفپوش‌های چوبی
 دیوارپوش های پی‌وی‌سی PVC
دیوارپوش‌ها نیز از محصولات کاربردی در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. در این محصولات نیز قابلیت‌های خوبی که وجود دارد باعث شده تا بسیاری از افراد آنها را به کاغذدیواری و یا رنگ ترجیح بدهند.
یکی از ویژگی‌های این محصولات که آن را نسبت به دیگر دیوارپوش ها متمایز کرده است عایق بودن در برابر صدا و حرارت می‌باشد و باعث شده تا در محل‌های مورد استفاده اتلاف انرژی به میزان زیادی کاهش پیدا کند.
همچنین در دیوارکوب‌های پی‌وی‌سی مدل‌ها و طرح‌های بسیار گسترده‌ای وجود دارد که برای انتخاب دست کاربردان را باز می‌گذارد و می‌توان برای هر محلی یک یا چند مدل مناسب انتخاب کنید.
این محصولات به‌صورت عمودی و افقی روی دیوارها نصب می‌شود و در صورتی‌ که دیوار هموار نباشد قبل از نصب دیوار مورد نظر را زیرسازی می‌کنند. این محصولات نیز مانند کفپوش‌های پی‌وی‌سی ضد آب می‌باشد و می‌توان آنها را در محل‌هایی مانند حمام و دستشویی نیز استفاده کرد.
در زیر برخی از ویژگی‌های دیوارپوش پی‌وی‌سی را برای شما بازگو خواهیم کرد:
● کاملا ضد آب و ضد رطوبت هستند (مناسب برای محل‌های مرطوب بخصوص شمال کشور)
● عمل نظافت برای آنها آسان می‌باشد
● طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی برای آنها موجود است
● وزن آنها کم می‌باشد و برای بناهای ضد زلزله بسیار مناسب هستند
● عایق مناسبی برای صدا، حرارت و برودت هستند
● نصب آنها آسان است و در زمان کوتاهی انجام می‌شود
دیوارپوش MDF باروکش PVC
یکی دیگر از محصولاتی که در بررسی کفپوش و دیوارپوش PVC به آن خواهیم پرداخت ترکیب‌های ام دی اف با پوشش پی‌وی‌سی می‌باشد. این پوشش‌ها تشکیل‌ شده از مغزی چوبی در کنار یک روکش پلاستیکی (پی‌وی‌سی) می‌باشد.
از ویژگی‌هایی که در این نمونه وجود دارد طول عمر و دوام بسیار بالا می‌باشد. همچنین این محصول نیز قابلیت نصب کردن روی بسیاری از سطوح را دارد و نصب آن در زمان کوتاهی صورت می‌گیرد و معمولا بدون نیاز به زیرسازی نصب می‌شود.
مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار از مزایای دیوارکوب‌های ام دی اف باروکش پی‌وی‌سی می‌باشد و همچنین این نمونه نیز عایق بسیار مناسبی در برابر گرما و سرما می‌باشد و همچنین برای ورود حشرات غیرقابل نفوذ است.
از مزایای دیگر این نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
● نظافت و نگهداری آسان
● تنوع در طرح و رنگ
● قابل‌ نصب روی بسیاری از سطوح
● بادوام
● ثبات رنگ
● مقاومت در برابر اشعه‌ی یو وی و نور خورشید
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;