کارآفرین برتر در فاز چهارم: کمک دولتی نمی خواهیم چوب لای چرخمان نگذارید!

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: حمیدرضا شاهرخی مدیرعامل موسسه فنی شاهرخی تولید کننده باسابقه در عرصه تهویه و تاسیسات مکانیک ساختمان با تاکید بر تلفیق تجربه و علم جهت تولید محصولات منطبق با استانداردهای جهانی گفت: هیچ کمکی از دولت نمی خواهیم فقط چوب لای چرخ ما نگذارند و اجازه بدهند بدون مانع فعالیت کنیم.
حمید رضا شاهرخی، مدیر عامل موسسه فنی شاهرخی ، با محوریت فعالیت در حوزه تاسیسات ، تهویه مطبوع و اکسسوریهای تهویه مطبوع است با بیش از ۴۲ سال فعالیت در راستای تامین نیاز داخل کشور و همچنین صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول به کار است .
این کارآفرین برتر در برنامه گفت و گو فاز چهارم با حضور روح اله واصف با تاکید بر اینکه همواره یک کارگر و کارمند همواره پاسخگوی مشکلات کارگران و همچنین مشتریان در تمام حوزه هاست و خواهد بود گفت: از ۴۲ سال پیش آغاز فعالیت خود را با ساخت دریچه های معمولی آغاز کردیم اما چون فروش نداشت ، تولید دریچه سازی نوین را مدنظر قرار دادیم و همزمان شروع به مراوده با کشورهای مختلف و به روزرسانی دانش خود در این حیطه کردیم و بعنوان اولین گام اقدام به استخدام نیروهای دانشگاهی کردم و به این ترتیب زمینه به کارگیری تجربه و علم را فراهم کردم .
او افزود: طی مدت فعالیت خود سعی بر این داشتیم تا دریچه ها را با فناوری روز دنیا منطبق بر استانداردهای جهانی تولید کنیم و نهایتاً توانستم انتخاب مبحث دریچه را به جامعه مهندسین ارائه نمایم و علاوه بر آن با استفاده ا زمهندسی معکوس قادر به بومی سازی محصولات انحصاری این صنعت در داخل کشور شدم.
ارائه محصول جدید به زودی
این کارآفرین برتر ادامه داد:
تولید مصحولات در صنعت تاسیسات بر اساس آخرین تکنولوژی های بین المللی از دستاوردهای تلاش فعالان در این مجموعه است که بالغ بر ۲۵۰ کارمند و کارگر در مجموعه است که همواره سعی شده با ایجاد فضای اطمینان و اعتماد متقابل انگیزه و قدرت پرواز و حرکت و نوآوری به آنها در حوزه فعالیتشان داده شود و ارائه محصولات جدید در ماه های آینده از دستاوردهای تلاش تیم فعال همین تیم در شرکت و کارخانه خواهد بود.
چوب لای چرخ ما نگذارید، کمک نمی خواهیم
شاهرخی در ادامه به بیان خاطره ای از دیدار با وزیر صنعت وقت پرداخت و گفت: در دیداری با وزیر صنعت در پاسخ به سئوال ایشان مبنی بر اینکه مطالبه شما از ما چیست؟ پاسخ دادم: ” هیچ، چوب لای چرخ ما نگذارید، چیزی نمی خواهیم!” چرا که موسسه همواره در حال انجام پروژه های مهم است و در تلاش است تا همیشه مشارکت خود در فضایی سالم در عرصه داخلی و خارجی را گسترده سازد و دانش فنی خود را ارتقاء بخشد.
این کارآفرین برتر، همچنین از اعزام نیروهای شاغل در مجموعه خود به خارج از کشور به منظور آشنایی و تحت آموزش قرار گرفتن آنها در دایره فعالیت خود خبر داد و اظهار داشت: موسسه شاهرخی در این راستا بر پایه اعتماد متقابل عمل می کند و متقبل هزینه های بسیاری می شود و بدیهی است توقع پیاده سازی آموخته های آنها را در همین موسسه با به کارگیری فرآیند مهندسی معکوس و در خدمت شرکت را دارد و اگر غیر از این باشد مسلماً رفتاری هنجار و مورد قبول در جامعه و ما نخواهد بود.
او افزود: همواره مشوق تولید هستیم و حتی در راه تولید به تولیدکنندگان‌ کمک کرده ولی تولید راههای مختلفی دارد و بحث پیچیده ای دارد ، نیروها باید R&D باشند و تولید با کیفیت با حداقل قیمت فروخته شود در حقیقت با تکیه بر مشتری مداری و قیمت مناسب بر سرعت تولید افزوده شود و در مسیر رفع نیاز داخلی گام برداریم .
موانع صادراتی حضور بین المللی ما را کمرنگ کرده
این تولیدکننده برتر با بیان اینکه بیش از شش الی هفت برابر میزان تولید موسسه شاهرخی در بازار تقاضا وجود دارد گفت: تمرکز این شرکت بر تولید با کیفیت محصولات با قیمت کمتر از جمله عواملی است که باعث می شود نتوانیم بیشتر از آنچه که در حال حاضر تولید می شود به بازار و نیاز رو به فزونی آن تولید کنیم.
شاهرخی ضمن اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تهیه مواد اولیه و برگشت نقدینگی به دلیل تحریم های اعمال شده در کشور بیان کرد:
به دلیل مشکلات موجود در مسیر صادرات رقم صادرات ما با وجود توانایی تولید محصولات با کیفیت، کاهش یافته است و امیدوارم با تعدیل شرایط موجود بتوانیم در مسیر رشد اقتصادی گامهای استواری برداریم .
وی در پایان از تلاش های صورت گرفته تاسیسات نیوز در عرصه آموزش و اطلاع رسانی های صورت گرفته در مسیر رشد صنعت تاسیسات قدردانی کرد.
در پایان گفت و گوی فاز جهارم روح اله واصف مدیرمسئول پایگاه خبری تاسیسات نیوز به رسم هر هفته کتابی در خصوص صنعت تهویه به علاقمندان معرفی کرد. او کتاب تهویه موضعی در خصوص آلاینده های موضعی تالیف مرتضی ناصری نژاد نشریزدان را کتابی مفید در این عرصه دانست که امکان تهیه آن به شکل آنلاین از طریق سایت کاشانه نیز مهیاست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;