چقدر انرژی مصرف می کنید؟

به گزارش تاسیسات نیوز، سیستمی جدید از MIT می تواند مشخص کند هر کدام از وسیله های خانه شما چقدر برق مصرف می کنند؟





اگر بخواهید ماهانه در صورت حساب برق خود صرفه جویی کرده و همزمان انتشارات گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهید ممکن است یک یخچال، آب گرمکن یا خشک کن لباس جدید با راندمان انرژی بالا بخرید. اما اگر تنها بتوانید یکی از این ها را عوض کنید فکر می کنید کدام یک بهتر باشد؟

 

 

 

 

شما می توانید با مقایسه برچسب های مصرف انرژی از وسایل موجود خود با مدل هایی که می خواهید بخرید بهترین وسیله را انتخاب کنید. بسته به عواملی مثل سن، موقعیت و آب و هوای منطقه شما، اعداد ممکن است تفاوت زیادی داشته باشند. با بهره گیری از وسایل و نرم افزار ارایه شده توسط محققان در MIT راه بسیار ساده تری برای تخمین دقیق مقدار برق مصرفی هر وسیله، چراغ روشنایی و وسایل خانه تان وجود دارد.


 

 

 

یافته های تیم که طی چندسال تحقیق جدی به دست آمده در یک سری مقاله ژورنال سنسورهای IEEE ارایه شده است.

 

 

 

 

در حالی که بسیاری گروه ها روی ساخت وسیله هایی برای کنترل مصرف برق کار کرده اند، سیستم جدید MIT بعضی مزایای کلیدی نسبت به روش های دیگر دارد.






اول اینکه هیچ نصب پیچیده ای ندارد: لازم نیست هیچ سیمی قطع شود و محل سنسورهایی که در خط ورودی برق قرار می گرد نیاز به هیچ دقت خاصی ندارد – سیستم طوری طراحی شده که خودش را کالیبره می کند.






دوم اینکه از آنجایی که بسیار سریع از داده ها نمونه برداری می کند، سنسورها می توانند اطلاعات دقیق کافی در مورد پیک ها و الگوهای ولتاژ و جریانی که سیستم با استفاده از یک نرم افزار اختصاصی ارایه کرده و اختلاف بین هر نوع مختلف نور، موتور و وسیله دیگر در خانه را بیان کرده و دقیقاً می گوید کدام یک در چه زمانی خاموش و کدام روشن است.

 

 

 

 

مهم تر از همه اینکه سیستم طوری طراحی می شود که همه اطلاعات کامل درست داخل خانه کاربر بماند و نگرانی ها در مورد محرمانه بودن برای سیستم های کنترل برق از بین می رود. آنالیز دقیق شامل پتانسیل تحلیل تخصصی بر اساس نیازهای خاص کاربر می تواند با اپلیکیشن سفارشی که با استفاده از سیستم تیم MIT ارایه شود فراهم شود.

 

 

 

 

آزمایشات سیستم پتانسیل خود برای صرفه جویی انرژی و انتشارات گلخانه ای و حتی بهبود ایمنی را نشان داده است. یک تاسیسات در یک پایگاه نظامی که برای تمرین های آموزشی استفاده می شود نشان داد چادرهای بزرگ در کل روز در ماه های زمستان گرم شد حتی با اینکه برای بیشتر ساعات روز خالی بودند که یک اتلاف قابل توجه هزینه ها و سوخت است.






آزمایش دیگر در یک خانه یک الگوی ولتاژ غیرعادی را پیدا کرد که یک خطای سیم کشی را نشان می داد که سبب شد بعضی لوله های مسی ولتاژ خطرناکی را حمل کنند.

 

 

 

 

در دراز مدت می توان به دسترسی بهتر به اطلاعاتی در مورد مصرف انرژی برسیم و صرفه جویی های قابل توجهی ایجاد کنیم.

 

 

 

 

در درجه اول توانایی کنترل تغییرات در ولتاژ و جریان بدون قطع خط برق ورودی اصلی به خانه یا محل کار یا زدن وسیله به یک وسیله کنترل خاص از مزایای این اپلیکیشن است.





گروه های دیگری هم برای استفاده از سنسورهای بی سیم برای برداشتن میدان های الکتریکی و مغناطیسی بسیار ضعیف نزدیک یک سیم تلاش کرده اند اما این سیستم ها فرایند تراز پیچیده ای دارند و میدان ها ممکن است همدیگر را لغو کنند.





تیم MIT مشکل را با استفاده از یک ردیف از 5 سنسور که هریک جدا از بقیه است و نیز یک سیستم کالیبراسیون که قرائت های هر سنسور را دنبال می کند حل کرده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;