چاپ دوم مهندسی ایمنی و آزمایشگاه عرضه شد

مهندسی ایمنی و آزمایشگاه

کتاب «مهندسی ایمنی و آزمایشگاه» اثر رسول حسینی بهارانچی، به چاپ دوم رسید.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کتاب «مهندسی ایمنی و آزمایشگاه» که در دو بخش «مهندسی ایمنی» و «آزمایشگاه ایمنی» به رشته تحریر در آمده، با هدف اعتلای فرهنگ ایمنی و بهداشت جامعه صنعتی کشور منتشر شده است. این اثر، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های کاربردی ایمنی و بهداشتی در صنایع را دربردارد.

 

مولف در بخش پیشگفتار، در بیان اهمیت نگارش این اثر آورده: «انگیزه اصلی برای تالیف این کتاب، وجود مخاطرات فراوان در صنعت از یک‌سو و فقر کتب و منابع علمی فارسی به‌صورت متمرکز در زمینه‌های ایمنی و بهداشت از سوی دیگر می‌باشد.»

 

مخاطبان با مطالعه این اثر، با اصول ایمنی در ماشین‌های ابزار، ماشین‌های فرز، ماشین‌های سنگ سمباده، ماشین‌های پرس، ماشین‌های درودگری، کمپرسورها، مخازن تحت فشار، تجهیزات الکترونیکی، جوشکاری و برشکاری، دیگ‌های بخار و بویلرها، مدل‌سازی و ریخته‌گری، تولید آهن و فولاد و حرکت درب‌ها و دروازه‌ها، سقوط افراد و اشیا، مقابله با آتش‌سوزی، ذرات معلق هوا، عوامل نامطلوب و محیط‌های خطرناک آشنا می‌شوند.

 

اصول اندازه‌گیری، ابعاد، مقیاس‌ها و علامت‌ها، سروصدا، ارتعاش، نور، درجه حرارت و رطوبت، دمای بدن، تشعشع، شرایط جوی، آلودگی هوا و مواد شیمیایی و سرطان‌زا از دیگر مباحث مطرح‌ شده در کتاب «مهندسی ایمنی و آزمایشگاه» به‌شمار می‌آیند.

 

چاپ دوم کتاب «مهندسی ایمنی و آزمایشگاه» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 120 صفحه، به بهای هشت هزار و 500 تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم منتشر شده است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;