چالش محدودیت ورود بازرسان مبحث ۲۲ به ساختمان‌ها

به گزارش تاسیسات نیوز، جلسه مرتبط با اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان با حضور مدعوین از استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اصفهان و جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در سالن جلسات سازمان تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه علی اصغر میرقادری عضو هیات مدیره سازمان ضمن تشکر از حضور عزیزان، در خصوص مبانی مبحث ۲۲ و نیاز به پیاده سازی آن اشاره کرد.
وی افزود: در بازدیدهای هفتگی شناسایی ساختمان‌های ناایمن، مواردی از جمله فعال نبودن سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق علی‌رغم هزینه‌های انجام شده و نداشتن سیستم اعلام و اطفاء حریق در ساختمان‌های قدیمی مشاهده می‌شود که نیاز به پیاده‌سازی این مبحث را گوشزد می‌کند.
عضو هیات مدیره سازمان گفت: به جهت عدم امکان ورود به ساختمان‌ها جهت بازرسی و پیاده سازی مبحث ۲۲، نیاز به قانون فرادستی و همکاری سایر ارگان‌ها می‌باشد.
بستر سازی اجرای مبحث ۲۲ توسط شهرداری، الزام کنترل ساختمان‌های در حال بازسازی و هرگونه تغییر توسط بازرس مربوطه، بازدید بازرسین در زمان تقل و انتقال، ارتقاء فرهنگ شهروندی و استفاده از پتانسیل‌های شهرداری و شروع پیاده‌سازی مبحث ۲۲ از ساختمان‌های گروه خاص و دولتی از نقطه نظرات شرکت‌کنندگان در این جلسه بود.
در پایان جلسه؛ فرهنگسازی با همکاری شهرداری، صدور شناسنامه فنی و ملکی و مکاتبه سازمان با اداره کل راه و شهرسازی جهت صلاحیت بازرسی فنی در دستور کار قرار گرفت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;