چالشی با عنوان ماده ۱۰۰ در نظام مهندسی ساختمان

تاسیسات نیوز: سپهری، عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با اشاره به موضوع ماده ۱۰۰ در ساخت و ساز گفت: مراجع ذی صلاح بایستی در خصوص کیفیت ساختمان های مشمول ماده ۱۰۰ چاره اندیشی کنند.
وحید سپهری  اظهار کرد: موضوع ماده ۱۰۰ بسیار چالش زا است و بایستی مراجع بالادست فکر اساسی به حال ساختمان هایی که با این روش ساخته می شوند، بکنند.
عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: در برخی موارد مالک اقدام به ساخت و ساز کرده اما شهرداری طبق ضوابط نمی تواند مجوز با تعداد طبقات مد نظر مالک را صادر کند.
وی اضافه کرد: طبق قانون زمانی که هنوز تخلفی صورت نگرفته شهرداری ها نمی توانند اقدامی انجام دهند، از طرفی نمی توانند بر خلاف قانون مجوز طبقات اضافه را هم صادر کنند لذا برگه ضابطه قانونی از سوی شهرداری صادر می شود.
سپهری بیان کرد: مالک طراحی سازه ای و سایر موارد را مطابق مفاد مندرج در برگه ضابطه انجام می دهد، به تایید سازمان نظام مهندسی می رساند و در نهایت شروع عملیات را دریافت می کند.
وی گفت: در ادامه، زمان بروز تخلف مالک به شهرداری مراجعه کرده و سیکل مربوط به ماده ۱۰۰ آغاز می شود.
سپهری بیان کرد: در شرایطی که درصدی از اسکلت ساخته شده نقشه محاسبات محلی از اعراب ندارد لذا فوندانسیون و ستون ها جوابگوی طبقات نیست.
به اعتقاد وی، تاسیسات قابلیت اصلاح دارد اما در سازه و اسکلت قابلیت اصلاح وجود ندارد.
سپهری با بیان اینکه برای این مسئله باید تدبیری اندیشیده شود، گفت: اجازه دادن به مالک برای پیشبرد نقشه اصلی خلاف قانون بوده لذا شاید تنها راه این باشد که مراجع ذی صلاح اجازه انجام چنین اقدامی را صادر نکنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;