پیگیر پرداخت مطالبات مهندسان ناظر ساختمان البرز هستیم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اشاره به گلایه مهندسان ناظر استان از عدم پرداخت بخشی از مطالبات و حق الزحمه خود گفت : پیگیر دریافت ابلاغیه برای تقسیم عالادنه این مطالبات هستیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، شهروز قنبری گفت: اکنون حدود ۲۰ هزار مهندس ناظر در چهار رشته برق، مکانیک خاک، معماری و سازه  عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز هستند.
وی ادامه داد: این مهندسان هر یک در رشته های تخصصی خود در چهار پایه شامل رتبه های سه ، ۲ ، یک و ارشد تقسیم بندی شده که مهندسان ناظر رتبه سه تا هشت هزار متر مربع بنا، رتبه ۲ تا ۱۲ هزار متر مربع بنا ، رتبه یک تا ۱۶ هزار متر مربع بنا و رتبه ارشد تا ۲۰ هزار متر مربع بنا می توانند در هر مرحله کاری نظارت کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گلایه مهندسان ناظر را از عدم پرداخت بخشی از مطالبات خود به حق دانست و گفت: این مطالبات در حساب سازمان نظام مهندسی محفوظ است اما منتظر صدور ابلاغیه چگونگی پرداخت از سوی وزارت راه و اداره کل راه و شهرسازی استان هستیم .
قنبری بیان داشت : در سال های گذشته پرداخت حق الزحمه مهندسان ناظر با تصمیم گیری هیات مدیره  نظام مهندسی انجام می شد اما از امسال مطابق با بخشنامه سراسری وزارت راه و شهرسازی و بر اساس جدول تفکیک بین رشته ای  پرداخت می شود.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز امسال ۷۰ درصد مطالبات مهندسان ناظر را در چهار رشته یاد شده  پرداخت کرده اما برای پرداخت مابقی آن منتظر ابلاغیه سراسری وزارت راه وشهرسازی است که پیگیر دریافت این ابلاغیه هستیم .
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان داشت : طبق ابلاغیه وزارت راه وشهرسازی پرداخت مطالبات مهندسان ناظر براساس رشته تخصصی و جدول نظارت آنها پرداخت می شود  تا حقی از هیچکدام از اعضای نظام مهندسی ضایع نشود.
قنبری افزود: اکنون با اداره کل راه وشهرسازی استان البرز در حال رایزنی برای دریافت ابلاغیه سراسری و اجرایی آن هستیم  تا مهندسان به حقوق خود دست یابند.
وی در خصوص برخی مطالب مطرح شده از سوی مهندسان ناظر مبنی بر اینکه پروژه ها به صورت عادلانه بین اعضای نظام مهندسی تقسیم نمی شود ، گفت : سازمان نظام مهندسی پس از دریافت پرونده های ارجاعی از سوی شهرداری های استان به ویژه شهرداری کرج، پروژه های ساختمانی را براساس رتبه بندی مهندسان ناظر بین آنان تقسیم می کند و در این زمینه هیچ حقی از مهندسان ضایع نمی شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گلایه مهندسان ناظر در زمینه نرخ تعرفه ها را به حق دانست و افزود: این موضوع فرا استانی است و باید مسوولان کشوری و مجلس  در این زمینه تصمیم گیری کنند.
وی ادامه داد:  حق الزحمه مهندسان ناظر توسط کارفرمایان  به صورت مرحله ای  و طبق پیشرفت فیزیکی پروژه ها به حساب سازمان نظام مهندسی پرداخت می شود اما باید  این مطالبات  براساس بخشنامه سراسری بین آنان توزیع شود که از اختیار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خارج است.
کرونا عامل کاهش ساخت وسازها
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز شیوع کرونا را در کاهش ساخت وسازها در استان  موثر دانست و گفت : این ویروس منحوس نیز بر میزان درآمد زایی مهندسان ناظر تاثیر منفی داشته است.
این مسوول افزود: از سوی دیگر هر سال بر تعداد مهندسان ناظر استان افزوده می شود و در مقابل کاهش  پروژه ها را در البرز شاهد هستیم که خارج از اراده مدیریتی سازمان نظام مهندسی است.
تعدادی از مهندسان ناظر ساختمان استان البرز طی چند روز گذشته در تماس تلفنی با خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز نسبت به آنچه عدم دریافت مطالبات خود در سال جاری برشمردند ، از مسوولان سازمان نظام مهندسی استان گلایه داشتند.
آنان اظهار داشتند افزون بر اینکه مطالبات سال جاری را دریافت نکرده ، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان نیز در توزیع پروژه ها بین مهندسان ناظر جانب عدالت را رعایت نمی کند.
مهندسان ناظر خواستار تسریع در اعلام جدول تفکیکی تعرفه های سال ۹۹  خود بر اساس رشته های تخصصی و شفاف سازی مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان  و مواردی از این دست شدند که قنبری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پاسخ به این موضوعات گفت : مطالبات در حال پیگیری و انجام است و این سازمان تاکنون به صورت شفاف فعالیت داشته و مشکل مالی ندارد.
وی تاکید کرد که پروژه ها پس از اعلام از سوی شهرداری ها به ویژه شهرداری کرج ، توسط هیات مدیره سازمان نظام مهندسی و براساس رتبه بندی در رشته ها تقسیم می شود.
قنبری افزود: با جدیت به دنبال دریافت ابلاغیه و جدول پرداخت مطالبات از وزارت راه وشهرسازی هستیم.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;