پیک پنجم کرونا و خطرات برگزاری آزمون نظام مهندسی با شرایط خاص

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: داوطلبان و برخی از کارشناسان حوزه نظام مهندسی ساختمان، خواستارِ تعویق برگزاری آزمون نظام مهندسی ساختمان به دلیل قرار گرفتن در پیکِ پنجم کرونا و سرایت پذیری بیشتر کرونا ویروس دلتا، با توجه به شرایط خاصٍ این آزمون از مسئولان شدند.
برگزاری آزمون نظام مهندسی ساختمان در سه روز متوالی با در نظر گرفتن شرایطی ویژه چون؛ ضرورت حمل و استفاده از حدود ۲۵ کتاب و قرار گرفتن آنها در روی زمین و میسر نبودن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مدت زمان طولانی تر و ازدحام بیشتر، باعث ایجادِ نگرانی هایی در داوطلبان این آزمون و همچنین خانواده های آنها شده است.
در این راستا برخی از کارشناسان در حوزه نظام مهندسی نیز معتقد هستند که در شرایط بحرانی کنونی که غالب استانها نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، مطالبه جدی تمام مهندسان و متقاضیان آزمون مذکور، بر این است که این آزمون ها به زمان مناسب دیگری موکول شود.
مهندس بیژن خطیبی نیز طی نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی و وزیر بهداشت و درمان، ضمن اشاره به ساعات طولانی برگزاری آزمون و ضرورت استفاده از ماسک در این آزمونها و اپیدمی حداکثری کرونا ویروس در کشور، درخواست تعویق این آزمون را داشت.
به گفته وی علاوه بر نبودِ امکانِ رعایت پروتکل های بهداشتی طی مدت برگزاری این آزمون با شرایط ویژه و متفاوت از سایر آزمونها، دغدغه های امتحان دادن برای مهندسان و متقاضیان، تمرکز برای پاسخگویی به آزمون را کاهش می دهد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;