پیشرفت 90 درصدی باغ کتاب/ احتمال افتتاح پروژه در هفته کتاب

مدیر پروژه باغ کتاب با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی این پروژه از احتمال افتتاح آن در هفته کتاب امسال (اواخر آبان ماه 92) خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  علی‌اکبر اشعری، مشاور شهردار تهران و مدیر پروژه باغ کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مراحل آماده‌سازی این پروژه گفت: در حال حاضر باغ کتاب به بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و تا پایان خرداد تمام مراحل اجرایی به جز بخشی از تاسیسات به اتمام می‌رسد.

 

وی افزود: اگر روند فعالیت همین گونه پیش برود این پروژه تا هفته کتاب آماده بهره برداری خواهد بود.

 

اشعری ادامه داد: شهرداری تهران مایل بود پروژه باغ کتاب را در اردیبهشت امسال تکمیل کند اما مجموعه‌ای از مشکلات ارزی کمی کار را کند کرد.

 

مدیر پروژه باغ کتاب تهران ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی بلوک A به پایان رسیده و سیستم نور این بلوک هم در گمرک ترخیص شده که به زودی با انتقال به محل، کار نصب آن هم انجام می‌شود و به این ترتیب پس از چیدن قفسه‌ها، بلوک A آماده بهره‌برداری است. کارهای مربوط به ساخت بلوک‌های B، C و D هم در حال انجام است و تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد.

 

اشعری در ادامه از طرح شهرداری تهران برای ساخت تراموا گرداگرد پروژه باغ کتاب خبر داد و گفت: هم اکنون کار ساخت چندین گذر فرهنگی در این محدوده در حال انجام است و شهرداری تهران در نظر دارد با ساخت این گذرها امکان بازدید مردم از باغ کتاب و جابه جایی استفاده کنندگان را با استفاده از کالسکه و دیگر وسایل حمل و نقل تسهیل کند. همچنین با ساخت تراموا در این منطقه امکان جابجایی مسافران مترو که از ایستگاه‌های متروی اطراف باغ کتاب شامل شهید بهشتی، مصلی، رسالت و حقانی به این محدوده می‌آیند، فراهم خواهد شد.

 

به گفته مدیر باغ کتاب، لوگوی این پروژه نیز که کار قباد شیوا است به عنوان طرح برگزیده آن انتخاب شده که شامل المان‌هایی از یک جهان متکثر فرهنگی در عین تاکید بر وحدت است.

 

مدیر پروژه باغ کتاب تهران همچنین از ساخت یک پارکینگ طبقاتی به وسعت 5 طبقه توسط شرکت کیسون در محوطه میانی کتابخانه ملی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی خبر داد.

 

اشعری همچنین از معرفی این پروژه به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نمایشگاه امسال کتاب تهران در غرفه آن خبر داد.

 

رئیس سابق کتابخانه ملی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص ارزیابی‌اش از نمایشگاه کتاب تهران گفت: مسئله‌ای که به دغدغه ناشران تبدیل شده، گرانی کتابها است. آن طور که من می‌بینم جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه چندان زیاد نیست، ولی امیدوارم این مسئله و همچنین افزایش قیمت کتاب سرانه مطالعه در کشور را پایین نیاورد.

 

وی درباره نتایج بررسی‌ها در مورد احتمال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در باغ کتاب هم گفت: آقای حسینی وزیر ارشاد چندین بار گفته است که باید برآورد کنیم که آیا می‌شود نمایشگاه را در باغ کتاب برگزار کرد یا نه و من هم چندین مرتبه به ایشان یادآور شدم که باید نیازهایشان را برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به شهرداری اعلام کنند تا چنانچه امکان برآورده کردن این نیازها از سوی شهرداری وجود داشته باشد، نمایشگاه به این مکان منتقل شود. به عنوان مثال هم اکنون فضایی به وسعت 2.5 هکتار برای ساخت یک دریاچه در باغ کتاب اختصاص پیدا کرده ولی در صورتی که باغ کتاب به عنوان محل برپایی نمایشگاه مهیا شود، بدیهی است تغییرات جدی در این روند ساخت و ساز صورت خواهد گرفت.

 

همچنین به گفته اشعری، علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هفته گذشته به وی اعلام کرده که پس از پایان نمایشگاه، وی و همکارانش به صورت جدی در مورد احتمال برگزاری نمایشگاه آتی در باغ کتاب بررسی‌های کارشناسی انجام خواهند داد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;