پیشرفت ساختمان سازی بدون فرهنگسازی ممکن نیست

فرهنگ سازی و پیشرفت صنعت ساختمان بدون همت روابط عمومی‌های سازمان‌های استان‌ها امکان پذیر نیست و تمام زحمت فرهنگی بخش ساختمان کشور به عهده شما سروران عزیز است.
به گزارش تاسیسات نیوز، جلسه مجازی مدیران روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی با حضور مهندس مومنی مقدم، مدیر اجرایی سازمان و مهندس شایان و مهندس نوری کوپایی، دبیران اجرایی شورای مرکزی برگزار شد.
در این نشست، کمیل صرامی مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به درگذشت دکتر اکبر ترکان، رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان، درگذشت او را که از پیشکسوتان نظام مهندسی بود، به جامعه مهندسی ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.
وی در ادامه ضمن خیرمقدم به اعضای هیات رئیسه شورای مرکزی و مدیر اجرایی سازمان، هفته ملی ارتباطات و روابط عمومی را گرامی و اظهار داشت: این هفته را به محضر همه تلاشگران و متخصصان و صاحبنظران این حوزه به ویژه همکاران ارجمند در روابط عمومی سازمان‌های استانی تبریک عرض می کنم و از اقداماتی که در راستای توسعه و ترویج و شکوفایی در این حوزه صورت پذیرفته است تقدیر و تشکر می‌ نمایم.
صرامی گفت: یقیناً با افزایش سطح علمى و تجربى دستاندرکاران و تقویت جایگاه روابط عمومى و آگاهى بخشى به مسئولان مى توانیم نقش آفرینى داشته باشیم.
مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: افتخار داریم که در راستاى مسئولیت‌هاى اجتماعى و پیشبرد اهداف عالى، قدم‌هاى تحول آفرینی را برداریم که از جمله آن، راه اندازى پایگاه خبرى و تقویت ارتباطات برون سازمانى در سطح مدیران روابط عمومی با دستگاه هاى مرتبط با سازمان نظام مهندسی شامل نهاد ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها، شرکت ملی گاز، آبفا، برق و مخابرات هستند.
باید به هوش باشیم
در ادامه این نشست، مهندس شایان، دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: جامعه مهندسی در گذر زمان به جامعه ای بی صدا و بی دفاع تبدیل شده است.
دبیر اجرایی شورای مرکزی با مخاطب قراردادن مدیران روابط عمومی های کشور از آنان خواست از فرصت های اجتماعی پیش رو برای رساندن صدای جامعه مهندسی بهره جویند.
وی گفت جامعه ای که صدایش شنیده نشود ، محکوم به فراموشی خواهد بود و انتخابات ریاست جمهوری را فرصت مناسبی برای طرح مطالبات انباشته جامعه مهندسی و بیان مشکلات عدیده ای دانست که عملا مهندسی کشور را در معرض آسیب قرار داده است.
شایان در ادامه افزود که روابط عمومی ها باید در تبیین مواضع مهندسی کشور پیشتاز بوده  و زبان گویای حرفه مندان باشند . وی قدرت اجتماعی سازمان نظام مهندسی را بی نظیر دانست و گفت روابط عمومی پویا باید بستر شکوفایی این ظرفیت  عظیم باشد.
دبیر اجرایی شورای مرکزی در این گفتگو از دکتر ترکان بعنوان مدیری خلاق و آینده نگر با نگاهی عمیق و استراتژیک نام برد که فقدانش موجب خسران و ضایعه برای جامعه مهندسی است.
تا فرهنگ سازی نکنیم، پیشرفت صنعت ساختمان هم میسر نخواهد شد
در ادامه نشست، مهندس نوری کوپایی، دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن عرض تسلیت بابت درگذشت دکتر اکبر ترکان، گفت: متاسفانه فرد بسیار موثری را از دست دادیم.
وی در ادامه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همکاران روابط عمومی تبریک گفت و اظهارداشت: فرهنگ سازی و پیشرفت صنعت ساختمان بدون همت روابط عمومی‌های سازمان‌های استان‌ها امکان پذیر نیست و تمام زحمت فرهنگی بخش ساختمان کشور به عهده شما سروران عزیز است.
مهندس نوری کوپایی تاکید کرد: ما تا فرهنگ سازی نکنیم، پیشرفت صنعت ساختمان هم میسر نخواهد شد. برهمین اساس، شورای مرکزی در راستای پیشرفت جامعه مهندسی ساختمان کشور پذیرای نظرات دوستان هست، همچنین از طریق همکار پرتلاش ما، مهندس صرامی می توانید مواردی را که مدنظر دارید، انعکاس دهید تا اعضای شورای مرکزی ترتیب اثردهد.
درخواست‌هایی از مدیران روابط عمومی
در ادامه نشست، مهندس مومنی مقدم، مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن عرض تسلیت بابت درگذشت دکتر اکبر ترکان، گفت: برای شادی همه اعضای درگذشته جامعه مهندسی به خصوص دکتر ترکان فاتحه‌ای را قرائت کنید.
وی با اشاره به پنجم اسفندماه به عنوان روز مهندس و بیست و هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، گفت: این نشان دهنده اهمیت این دو موضوع است و در کنار هم باید وظایف اجتماعی خودمان را به درستی انجام دهیم.
مهندس مومنی مقدم همچنین با خسته نباشید و خدا قوت به مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان‌ها، اظهارداشت: قدردان زحمات و تلاش‌های همه همکاران هستیم، چراکه روابط عمومی با اطلاع رسانی درست و به موقع می تواند در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشند.
وی با اشاره به اینکه امسال مقارن شده با دو انتخابات، از روابط عمومی ها خواست با توجه به شرایط کرونا و در جهت افزایش مشارکت در انتخابات، یک تلاش مضاعفی را داشته باشند، زیرا هرچقدر مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، قطعا انتخابات بهتری هم خواهیم داشت.
مهندس مومنی مقدم خواستار در اولویت قرار گرفتن موضوع مشارکت در انتخابات شد و گفت: اطلاع رسانی جزو وظایف روابط عمومی است که انشالله به صورت شفاف و به موقع برای ارتقای مشارکت یک همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند.
مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه موضوع مهمی دیگری را که باید مورد توجه روابط عمومی‌ها قرار بگیرد، موضوع ترویج مقرات ملی ساختمان عنوان کرد که جزو تکلیف سازمان‌های نظام مهندسی اسنان‌ها هم محسوب می شود.
وی تصریح کرد: علی رغم اینکه درباره موضوع ترویج مقرات ملی ساختمان کار شده و دارای ابلاغیه‌هایی هستیم ولی در حوزه اجرا و عمل شاید خیلی کار فرهنگی تاکنون انجام نشده است و نیاز دارد به صورت ویژه دیده شود.
مهندس مومنی مقدم ادامه داد: موضوع بعدی که در سال‌های اخیر توجه بیشتری شده، تعامل و همکاری بین متولیان حوزه ساخت و ساز شهری است. ما اگر ساختمان را سرمایه ملی بدانیم و ارتقای کیفیت آن را منوط به همکاری و هماهنگی متولیان صنعت ساختمان بدانیم، لازمه آن، این است که همه باهم هماهنگ باشیم، زیرا یکی از نقاط ضعف صنعت ساختمان، عدم همکاری و ناهماهنگی متولیان ساخت و ساز شهری است. این هم زحمت دوستان را نیاز دارد که بیشتر کمک کنند.
مهندس مومنی مقدم با اشاره به بحث امنیت شغلی که در جلسه مطرح شد، گفت: به هرحال قطعا یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های هم همکاران روابط عمومی و هم همکاران سایر حوزه‌ها، این موضوع بوده است، ولی به هر حال بعضی موقع‌ها این تغییرات شاید بد نباشد، زیرا نفرات و صندلی‌ها اگر همیشه ثابت می‌ماندند، مدیریت ها هم به ما‌ها نمی‌رسید.
وی در پایان گفت: امیداورم که این گونه جلسات و نشست‌ها کمک کند و هم افزایی داشته باشد؛ در جهت ارائه خدمات بهتر، اول به همکاران خودمان، بعد به اعضای جامعه مهندسی و در نهایت به مردم عزیز ایران.
منبع نظام مهندسی ساختمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;