پیام مهندس رجبی به مناسبت روز مهندس

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندس فرج اله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان طی پیامی فرارسیدن روز مهندسی را به خانواده سازمان نظام مهندسی کشور تبریک گفت.


در این پیام آمده است:


به نام پروردگارهستی


بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی را به عموم مهندسان و همکاران ارجمند تبریک می‏گویم. وی همچون سایر نام آوران این سرزمین سرافراز، اخلاص در کسب دانش و معرفت، تحمل سختی و مشقت در جهت منافع عمومی و صداقت در گفتار و عمل راپیشه خود داشت.


روز مهندسی فرصت مغتنمی است تا ضمن نکوداشت یاد این بزرگان، مشی ومرام آنان را ترویج و به وظایف خطیر ملی و میهنی خویش توجه نماییم و بدانیم که مهندسی به معنای خلق آثار ماندگاری است که تمدن بشری را می‏سازد.


سازمان نظام مهندسی ساختمان با حدود پانصد هزار مهندس در سراسر کشور و به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی و حرفه ‏ای، افتخاردارد که در بیش از بیست سال فعالیت خود، توانسته است در فضای همکاری‏های متقابل با مدیریت‏های شهری و دستگاه‏های دولتی، توفیقات عظیمی در افزایش کیفیت ساخت و ساز حاصل نماید و در حال حاضر نیز، ارتقاء سطح خدمات مهندسی و به ویژه تقویت جایگاه نظارت و همچنین نظام ‏مند کردن کنترل مقررات ملی ساختمان را در دستورکار خود قرار داده است.


اکنون هیأت مدیره‏ هابایستی به منظور صیانت از این جایگاه وبا حمایت معنوی از همه تشکل‏های حرفه‏ ای و تخصصی صنعت ساختمان، موجبات هم ‏افزایی در حوزه اندیشه و عمل را فراهم آورند.


اگر چه سازمان‏های نظام مهندسی ساختمان در سال‏های اخیر مورد تهدیدهای جدی و ناعادلانه ‏ای قرار گرفته‏ اند ولیکن این امر فرصتی را حاصل نمود تا مهندسان عضو، به نحو بی سابقه‏ ای در دفاع از سازمان‏های خود متحد گردند.


این همبستگی کم نظیر موجب شد تا بیش ازگذشته، نقش و تأثیر سازمان‏های نظام مهندسی ساختمان در ترویج اصول صحیح ساخت و سازو خدمت به شهروندان، مورد توجه مدیریت‏های شهری، و نهادهای دولتی قرار گیرد. لذاشایسته است که همکاران محترم عضو هیأت مدیره ‏ها به بررسی عملکرد و نقد درون سازمانی بپردازند و در جهت اصلاح و ارتقاء تمامی فرایندها بکوشند و از پرداختن به موضوعات کم اهمیت که تصویر نامناسبی از سازمان ارائه می‏دهد پرهیز نمایند و بدانند که در حال حاضر تقویت تعلق سازمانی ازاساسی ‏ترین نیازهای سازمان‏های نظام مهندسی است.


روز مهندسی، زمان مناسبی است تا به همه همکاران عزیز، میثاق همیشه جاودان مهندسی یعنی کسب مستمر دانش تخصصی، رقابت در چارچوب اخلاق حرفه ‏ای و پرهیز از هرنوع بی عدالتی را یادآوری و برای همه آنان تندرستی و توفیقات روز افزون آرزو نمایم. یقین دارم که به لطف و مدد الهی، فرداروشن تر از امروز خواهد بود.


فرج اله رجبی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان
اسفند 1396

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;