پکیج دیواری یا آبگرمکن / کدامیک بهتر است؟

در دهه هفتاد شمسی بود که با ورود پکیج دیواری به بازار تاسیسات ایران به مرور این محصول پای در خانه ایرانیان گذاشت.
به گزارش تاسیسات نیوز،  شاید بتوان پروژه  ساختمان‌های نواب را از اولین واحدهای آپارتمانی دانست که پکیج دیواری به آنها راه پیدا کرده بود و این روال همچنان ادامه پیدا کرد تا به مرور پکیج دیواری جزوی جدایی‌ناپذیر در واحدهای نوساز شده است. شاید این را بتوان به این دلیل دانست که پکیج دیواری در کنار مزایایی که برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد فضای کمتری را اشغال می‌کند و گرمایش مطبوع‌تری را به ارمغان می‌آورد. حال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که آیا استفاده از پکیج دیواری برای تمام واحدها مناسب است یا استفاده از آبگرمکن می‌تواند به صرفه‌تر باشد. در زیر تلاش می‌کنیم با مقایسه این دو محصول راهنمایی برای انتخاب هر چه بهتر شما بازدیدکنندگان عزیز ارائه دهیم.
هرچه که در باره پکیج دیواری نیاز است که بدانید:
پکیج دیواری دستگاهی است که در کنار تامین آبگرم مصرفی می‌تواند گرمایش واحد را با اتصال به رادیاتورها تامین کند. پکیج دیواری در ابعاد کوچکی تولید می‌شود و در حال حاضر جایگزین موتورخانه‌های بزرگ و جاگیر ساختمان‌های مسکونی و اداری شده است. شاید بتوان گفت در اصل پکیج دیواری یک موتورخانه کوچک است که برای استفاده در واحدها بهینه سازی شده است. طبیعتا از مهمترین ویژگی های این دستگاه می توان به استقلال واحد اشاره نمود به این صورت که میزان گرمایش و دمای واحد توسط هر فرد مشخص می شود و مثل قبل نیازی نیست که تمامی واحدهای یک ساختمان یک دما را تحمل کنند. مشخصا این مورد علاوه بر ایجاد آسایش بیشتر کمک شایانی در کاهش مصرف گاز دارد. از دیگر دلایل رایج شدن پکیج استفاده بهینه از فضاهای ساختمان می‌باشد به صورتی که با استفاده از پکیج در ساختمان از ساخت یک اتاق حداقل ۱۰ متری کاسته می‌شود که همین امر می‌تواند منجر به ایجاد یک فضای پارکینگ بیشتر یا انبار بیشتر شود که به شدت توسط سازندگان ساختمان از آن استقبال می‌شود. در نتیجه همیه این ها دست به دست هم داده است تا استفاده از پکیج دیواری در ساختمان های نوساز بسیار همه‌گیر شود. در حال حاضر برند های معتبر و با سابقه به تولید پکیج دیواری می پردازند که از جمله آن می توان به پکیج ایران رادیاتور اشاره نمود.
هر آنچه درباره آبگرمکن نیاز است بدانید:
آبگرمکن دستگاهی است که فقط توانایی تامین آبگرم مصرفی را دارد. در گذشته این دستگاه به صورت آبگرمکن ایستاده تولید می شد به این صورت که مخزن بزرگی از آب پر می‌شد و با مشعل یا المنتی که در پایین آن قرار داشت آب گرم می‌شد و قابل استفاده بود اما به مرور زمان آبگرمکن‌ها به صورت دیواری طراحی شدند از ویژگی‌های آبگرمکن دیواری گازی به این صورت بود که می‌توانست با استفاده از مشعل بزرگی که داشت آب را بلافاصله گرم و قابل استفاده کند و همین امر در مناطقی که دسترسی به گاز بود آبگرمکن دیواری گازی را به سرعت به محصولی پر فروش تبدیل کرد. از معروفترین برندهای این مدل می‌توان به آبگرمکن بوتان اشاره کرد. اما در جاهایی که دسترسی به گاز نبود باید جایگزینی برای این مورد ایجاد می‌شد و همین امر بود که باعث تولید آبگرمکن برقی شد. آبگرمکن‌های برقی در دو نوع دیواری و گازی تولید می شوند ولی باید به این نکته توجه داشت که هم آبگرمکن دیواری برقی و هم آبگرمکن ایستاده برقی به صورت مخزن دار می‌باشند و این به این دلیل است که برق نمی‌تواند آنقدر قدرت داشته باشد که بلافاصله آب در حال عبور را گرم کند. آبگرمکن‌های برقی با توجه به خطر کمتر و در دسترس بودن برق در همه مناطق خیلی زود توانست جای خود را در مناطق حاشیه شهرها که دسترسی به گاز نبود باز کند. از معروفترین شرکت های تولید کننده این محصول می‌توان به آبگرمکن برقی آزمون اشاره نمود.
پکیج دیواری یا آبگرمکن ؟
با توجه به اینکه شما در صورت استفاده از آبگرمکن دیواری باید برای گرمایش از بخاری استفاده کنید ولی با استفاده از پکیج دیواری علاوه بر تامین آبگرم مصرفی، گرمایش واحد شما نیز تامین می ‌شود به همین علت با یک محاسبه ساده می‌توان نتیجه گرفت که در شرایط یکسان مصرف گاز آبگرمکن و بخاری بسیار بیشتر از پکیج دیواری می‌باشد به طوری که با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که این میزان می‌تواند حتی بیش از ۵۰ درصد باشد در نتیجه در صورت دسترسی واحد شما به گاز شهری پیشنهاد ما به استفاده از پکیج دیواری است. اما در صورتی که شما دسترسی به گاز شهری را ندارید و با توجه به دردسرهای تهیه گاز مایع و در دسترس نبودن آن در این مناطق پیشنهاد ما استفاده از آبگرمکن برقی می‌باشد که می‌تواند به سهولت و بدون هیچ گونه خطری آب گرم مصرفی واحد شما را تامین کند. البته در منازل با متراژهای خیلی کوچک (زیر ۵۰ متر مربع ) نیز پیشنهاد ما استفاده از آبگرمکن برقی می‌باشد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;