پویایی صنعت ساختمان ۱۸ زیرشاخه مرتبط را فعال می کند

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن ۱۸ زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن می شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: تحولات صنعت ساختمان تبعات اجتماعی، روانی، فرهنگی و حتی سیاسی مشهودی در جامعه برجای می گذارد و برخی دولت ها به فراخور سیاست های خود حمایت های بیشتری از صنعت ساختمان می کنند.
وی با بیان این که رونق و پویایی صنعت ساختمان در کشور موجب فعال شدن ۱۸ زیرشاخه مرتبط با بخش مسکن می شود، گفت: حمایت های مالی بخش حاکمیت که معمولاً از سوی بانک ها اجرا می شود، هرگز نباید متوقف و یا از میزان آن کاسته شود.
فدوی ادامه داد: وقفه در حمایت های مالی که معمولا به صورت تسهیلات انجام می شود ضربه مهلکی به صنعت ساختمان می زند؛ زیرا میزان تولید مسکن نسبت به تقاضا را کاهش داده و تورم زایی به دنبال دارد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: سود تسهیلات مسکن در کشور حدود ۱۸ درصد است که با رقم تورم سالیانه که به طور متوسط حدود ۵۰ درصد اعلام می شود، اختلاف فاحشی دارد.
فدوی گفت: این اختلاف سود موجب می‌شود تا بانک ها علاقه زیادی برای ارائه تسهیلات در حوزه های مختلف مانند مسکن نداشته باشند و ترجیح بدهند که در سایر بازارها به ویژه شرکت های کارگزاری بورس سرمایه‌گذاری کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;