پمپ ایرانی با راندمان بالا

 

 

 

 

 

KN2-10103

شرکت والافر از تولید کننده انواع پمپهای قائم طبقاتی فشار قوی موفق به طراحی و تولید انبوه پمپی فشار و مقدار آبدهی قابل توجه شده است به طوری که در این محدوده هد و دبی در بین سازندگان پمپهای قائم داخلی از نوع خطی بی رقیب است. این پمپ با راندمان هیدرولیکی 70% در قسمت عمده ای از دبی تحویلی خود ( بین 18 الی 30 متر مکعب در ساعت ) راندمانی حداقل 10% بالاتر از پمپهای افقی دارد و لذا از نظر میزان مصرف انرژی بهترن انتخاب است. به گفته یکی از متخصصین شرکت مذکور مهار نیروی محوری از چالشهای مهم در طراحی و ساخت این پمپ بوده است. شرکت والا فراز به دلیل طراحی و ساخت این نوع پمپها به عنوان شرکت دانش بنیان دارای مرکز تحقیق و توسعه در مرکز رشد  واحد های فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران می باشد. نمونه های اولیه این پمپ در نیمه اول سال 1390 مراحل ساخت و آزمونهای طول عمر تحت شرایط سخت را به خوبی طی نمود و نمونه های تولید آزمایشی آن در سال گذشته با استقبال بسیار خوب در بازار روبرو شد. از مزایای منحصر به فرد این پمپ تحمل فشار کاری تا 50 اتمسفر است ( در حالت سری و یا در سیستمهای تحت فشار ) که حتی پمپهیا خارجی به دلیل استفاده از ورق در ساخت قطعات خود تحمل چنین فشاری را ندارند. مشخصات این پمپ به قرار زیرند :

  •          مدل : VF – HP22
  •          هد : 19 الی 250 متر
  •          آبدهی : 12 الی 34 متر مکعب در ساعت
  •          دور کاری : 2900 دور در دقیقه
  •          جنس قطعات : کلاس SI الی S4

( امکان سفارش قطعات از جنس چدن، برنج، آلومینیوم، برنز و استیل با توجه به شرایط کاری)

  •          تحمل درجه حرارت : تا 180 درجه سانتیگراد
  •          کاربرد : آبرسانی، آبیاری تحت فشار، دیگهای بخار، ساختمانهای بلند، بوسترهای آتش نشانی، سیستمهای آب شیرین کن، سیستمهای تصفیه آب و اسمز معکوس

 

محصولات برتر صنعت تاسیسات ایران

پیکج اسپلیت با کمپرسور اسکرال و رفت و برگشتی ساخت شرکت صنایع سرما آفرین ایران

شرکت صنایع سرما آفرین ایران با بهره مندی از تجربه بی نظیر شرکت کریر و استفاده از اجزای چرخه تبرید با تکنولوژی بالا، پیکج اسپلیت بر پایه کمپرسور پیچی و کمپرسور رفت و برگشتی را تولید می کند. پیکج اسپلیت در دو خانواده کلی، با کمپرسور حلزونی و با کمپرسور حلزونی و با کمپرسور رفت و برگشتی ارائه می شود. دستگاه های اسپلیت ( چند پارچه ) در تهویه مطبوع کاربرد فراوانی دارند. در دستگاه های چند پارچه مبرد به عنوان سیال عامل فرایندهای انتقال حرارت را انجام می دهد. کندانسور، اواپراتور و کمپرسور به طور مجزا مورد استفاده قرار می گیرند. در بیشتر دستگاه های جدید کمپرسور و کندانسور در یک مجموعه مستقر می شوند که واحد کندانسور در یک مجموعه مستقر می شوند که واحد کندانسینگ نامیده می شود. لوله کشی مبرد به صورت دلخواه انجام می شود تا در هر کاربرد خاص، اجزاء به بهترین شکل به هم متصل شوند.

در ساختمانهای مسکونی استفاده از دستگاه های چند پارچه بیشتر رایج است. کمپرسور و کندانسور در کندانسینگ یونیت و در بیرون ساختمان نصب می شوند. اواپراتور یا کویل فین دار بعد از قسمت دمنده و کویل گرمایی به مجموعه کانال کشی متصل می شود. دو خط لوله انعطاف پذیر، یکی برای گاز و دیگری برای مایع، اجزاء را به هم وصل می کنند. برای انعطاف پذیری بیشتر و بازده بالاتر، طراحی مبدلهای  حرارتی بر اساس حفظ افت فشار پایین در اواپراتور و کندانسور برای کاهش هزینه های اولیه و جاری صورت پذیرفته است.

کاربرد گسترده دستگاه است اسپلیت نشانگر مزیت استفاده از آن است. انعطاف پذیری این نوع دستگاه ها در بسیاری از طراحی های تجاری و صنعتی راهکارهای جدید ارائه می کند. این دستگاه ها ساده، قابل اعتماد و دارای عملکرد قابل قبول هستند. از لحاظ اقتصادی و تعادل هزینه اولیه هزینه های جاری نیز گزینه مطلوبی به شمار می آیند.

 

  •          انعطاف پذیری

از آنجا که دستگاه اسپلیت از چند جزء تشکیل شده است، انعطاف پذیری خاصیت ذاتی آن است. مهندس طراح با طراحی دلخواه خطوط لوله اتصال می تواند پاسخگوی محدودیتهای فیزیکی و معماری باشد. کویل اواپراتور می تواند در کارخانه نصب شود و یا در محل اجرا شود. هواساز در هر نقطه از ساختمان قابل اجرا است ( با توجه به محدودیتهای خط لوله ). کندانسینگ یونیت را می توان در فضای خارج یا محلی که کمترین تداخل با نمای ساختمان را داشته باشد، نصب نمود. می توان کندانسینگ یونیت را روی زمین و یا روی سقف قرار داد. در ساختمانهای تا سه طبقه می توان به راحتی از دستگاه های اسپیلت استفاده نمود. در مورد ساختمانهای بلندتر نیز با رعایت موارد طراحی استفاده از دستگاه های اسپلیت امکان پذیر خاصیت ذاتی آن است. مهندس طراح با طراحی دلخواه خطوط لوله اتصال می تواند پاسخگوی محدودیتهای فیزیکی و معماری باشد. کویل اواپراتور می تواند در کارخانه نصب شود و یا در محل اجرا شود. هواساز در هر نقطه از ساختمان قابل اجرا است ( با توجه به محدودیتهای خط لوله). کندانسینگ یونیت را می توان در فضای خارج یا محلی که کمترین تداخل با نمای ساختمان را داشته باشد، نصب نمود. می توان کندانسینگ یونیت را روی زمین و یا روی سقف قرار داد. در ساختمانهای تا سه طبقه می توان به راحتی از دستگاه های اسپلیت استفاده نمود. در مورد ساختمانهای بلندتر نیز با رعایت موارد طراحی استفاده از دستگاه های اسپلیت امکان پذیر است. هواسازها و کندانسینگ یونیتها در اندازه های متنوع موجودند. قابلیت انتخاب و جفت نمودن هواساز و کندانسینگ یونیت امکان طراحی دقیق را به مهندس طراح می دهد. استفاده از چند دستگاه امکان سرمایش و گرمایش همزمان را در نواحی مختلف ایجاد می کند.

 

  •          سادگی

دستگاه های اسپلیت از جمله ساده ترین دستگاه های تهویه مطبوع هستند. چیلرها به طور معمول پیچیده ترند؛ اجزای بیشتری دارند، و هزینه نصب و نگهداری آنها نیز بالاتر است. سیستمهای پکیج سقفی ساده تر از چیلرها هستند و تنها یک دستگاه باید نصب شود، اما انعطاف پذیری سیستمهای اسپلیت را ندارند. در دستگاه های چند پارچه هواساز در نزدیکی محل مصرف قرار دارد و در نتیجه حداقل کانال کشی مورد نیاز است. علاوه بر آن می توان ساختمان را طبقه به طبقه ناحیه بندی نمود و کانالهای عمودی و دمپرهای آتش را حذف کرد. بر خلاف پکیجها، سیستمهای اسپلیت نیاز به گشودگی بزرگ در دیوار ساختمان ندارد.

 

  •          هزینه

هزینه واحد انرژی به سرمایش تولید شده در اسپلیت ها نسبت به چیلرها بیشتر است. اما هزینه نهایی در ساختمانهای با ظرفیت کمتر از 100 تن تبرید ممکن است در دستگاه اسپلیت پایین تر باشد. مهندس طراح باید هر ساختمان و دستگاه مورد نظر را از لحاظ هزینه های نصب، کارکرد و نگهداری مورد بررسی قرار دهد تاتصمیم بهینه را بگیرد. باید توجه داشت اگرچه چیلر انرژی کمتری در واحد تن تبرید مصرف می کند اما سایر تجهیزات مانند پمپ و برج خنک کن نیز انرژی مصرف می کنند.

 

  •          نکات قابل توجه

پس از بررسی دستگاه های اسپلیت توجه به نکات زیر ضروری است :

*صدای فن کندانسور نسبتا زیاد بوده و ممکن است در بعضی کاربری ها محدودیت ایجاد کند. از آنجا که تجهیزات هواساز در کل ساختمان پخش شده اند، در مورد کانالهای کوتاه باید به انتقال صدا به محیط تهویه شده توجه نمود.

*ممکن است تجهیزات هواساز در مرکز ساختمان قرار بگیرند. باید به رسیدن هوای تازه به هواساز توجه کرد. دستگاه های مجهز به اکونومایزر حتی الامکان در نزدیکی دیوار خارجی نصب شوند.

*فن برگشت به ندرت در سیستمهای اسپلیت استفاده می شود. در نتیجه طراح مجبور است از حداقل کانال کشی هوای برگشت استفاده کند.

*در طراحی و اجرای خطوط لوله باید دقت نمود. طراحی اشتباه خط لوله می تواند باعث صدمه به کمپرسور شود.

 

  •          قوانین سرانگشتی

وقتی می خواهید از دستگاه های چند پارچه استفاده کنید موارد ذیل را به خاطر داشته باشید :

*هوای تغذیه (عبوری از اواپراتور) باید بین 300 تا cfm 500 به ازای هر تن تبرید باشد.

*اگر می خواهید بیشترین ظرفیت به ازای هزینه اولیه را خریداری کنید، باید بزرگترین ظرفیت روی شاسی مشخص را انتخاب کنید.

*دستگاه های کندانسینگ یونیت و هواساز که ظرفیت اسمی برابر دارند در کارخانه مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند تا با هم سازگار شوند. به همین ترتیب برای یک سایز کوچکتر و یک سایز بالاتر این کار انجام می شود.

*استفاده  از دستگاه کندانسینگ یونیت و هواساز با ظرفیت اسمی متفاوت امکان پذیر است. به هر حال در این مورد با کارخانه سازنده مشورت نمایید.

 

  •         مشخصات عمومی

*ساخت دستگاه مطابق با استانداردهای ANSI / ASHRAE 15 و استاندارد رسمی NEC – USA و کدهای قابل قبول ASME صورت می گیرد.

*ظرفیتها و جداول مشخصات دستگاه ها مطابق با استاندارد ARI210 / 240  تعیین شده اند.

*استفاده از رنگ پودری علاوه بر افزایش مقاومت بدنه دستگاه، ظاهر زیبایی را برای دستگاه بوجود می آورد.

 

  •          هواساز 40RM

این سری از تجهیزات در فضای داخل نصب شده و امکان نصب آنها بر روی زمین و در سقف وجود دارد. این محصولات قابلیت نصب بصورت افقی و عمودی را دارا هستند. به منظور تکمیل سیکل تبرید، کندانسینگ یونیتهای سری 38AKS به پیکج هواسازهای سری 40RM مرتبط می شوند. این سری از محصولات دارای کویل انبساط مستقیم، فن سانتریفوژ، موتور فن از نوع افقی، شیر انبساط ترموستاتیکی فیلترهای قابل شستشو از جنس آلومینیوم می باشند. کویل اواپراتور شامل سه ردیف لوله مسی است که بنا به درخواست امکان تولید کویل 4 ردیفه نیز وجود دارد. فینها از جنس آلومینیوم می باشند که فین مسی نیز قابل تولید است. فینها پس از تولید و جایگذاری لوله های مسی توسط ابزار مناسب به لوله ها محکم می شوند. کویل اواپراتور در 150 psi تست نشتی و در 480 psi تست فشار می شود. لوله های مربوط به خط مکش و خط مایع و کلکتورهای مربوطه در یک طرف کویل تعبیه شده اند. در هر مدار کویل برودتی انبساط مستقیم، شیر انبساط ترموستاتیکی در کارخانه نصب شده است تا بتوان جریان مبرد را کنترل نمود. دستگاه های سر 40RM قابلیت نصب کویل گرمایشی آب گرم، بخار، و الکتریکی را دارند. در دستگاه های سری 40 RM امکان نصب جعبه مخلوط کننده هوا وجود دارد.

 

  •        کندانسینگ یونیت 38 AKS

این تجهیزات در فضای آزاد بیرون نصب شده و امکان نصب آنها بر روی زمین و یا روی پشت بام وجود دارد. این سری از محصولات دارای کمپرسورهای رفت و برگشتی نیمه بسته، کویل کندانسور هوایی، فن ملخی کندانسور، موتور فن کندانسور از نوع عمودی و تابلوی برق و کنترل می باشند. کویل کندانسور در 150 psi تست نشتی و در 480 psi تست فشار می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;