پشت پرده عدم اعلام اسامی ساختمانهای ناایمن

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: آتش سوزی خیابان بهار در حالی که چند روزی است به خبر برتر رسانه هاتبدیل شده است که یک آتش نشان نیز جان خود را در این حادثه از دست داده است.
پنهان کاری در سازمان های مرتبط در خصوص اعلام ساختمان های ناایمن در حالی صورت می گیرد که «ایجاد دلهره» دلیل اصلی آن اعلام شده است، اما آیا هشدار و اخطار جهت بهینه سازی شاخص امنیت این ساختمان ها  و بی توجهی به محدودیت در ایجاد فعالیت آنها مهمتر از جان آتش نشان هایی است که جان خود را در کف دست می گذارند؟ هر چند شفافیت سازی در هر حوزه ای حق مسلم مردم تلقی می شود که گویا این بار آرامش خاطر مردم در کنار هزاران مشکل اقتصادی و غیراقتصادی، مهمتر از دیگر مسائل شناخته شده است!
اختلاف نظر مکرر مسئولان سازمان آتش نشانی و شهرداری و …. در باره اعلام اسامی ساختمانهای غیرایمن، پلاک ۱۵۳ خیابان بهار را قربانی خود کرد، این در حالی است که تنها توجیهی که در این خصوص صورت گرفت این بود که ؛ « به این ساختمان پیش از وقوع حادثه هشدار داده شده بود»!
بدیهی است اجرای استانداردهای ساخت و ساز به منظور ایمن سازی ساختمان ها با کمک سازمان های ذیصلاح مانند؛ سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان آتش نشانی، شهرداری و … از اولویت هایی تلقی می شود با توجه به تبعات و تلفات مالی و اجتماعی آن در سطح جامعه، باید از اولویت های شهرداری و … محسوب شود. هر چند اجرای بسیاری از پروسه های تامین امنیت ساختمان ها نیازمند تسهیلاتی است که بسیار مناسب است با واگذاری تسهیلات مالی برای تعمیر و بازسازی ساختمان های ناایمن موافقت شود تا از میزان تلفات احتمالی در آینده جلوگیری شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;