پروژه ملي “آب شیرین کن” قشم دهه فجر به بهره برداري مي رسد

علي آبادي گفت: اولین واحد پروژه ملي آب شیرین کن قشم دهه فجر به بهره برداري مي رسد و از محل بازیافت حرارت برای کشوری که تشنه آب است، آب شیرین تولید خواهد شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز عباس علی‌آبادی در جریان بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از کارخانجات این گروه، با اشاره به اینکه هر موسسه صنعتی و یا بنگاه اقتصادی به دنبال تولید ثروت است و در اين باره زمینه‌های مختلفی برای تولید ثروت وجود دارد،گفت: گروه مپنا به دنبال کشف این راه‌ها است و مهم‌ترین اقدام آن تبدیل واحدهای گازی نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی است.

 

وي  تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی را یک اقدام ملی در کشور دانست و اظهار داشت: با تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی، 8 تا 10 میلیارد لیتر گازوییل در کشور صرفه‌جویی خواهد شد .

 

وي ادامه داد: این اقدام ملی که در ماده 19 قانون بودجه کشور بر آن بسیار تاکید شده است، موجب صرفه‌جویی بسیار و گام بزرگی در بخش ملی در کشور خواهد بود و گروه مپنا برای عملیاتی کردن این امر از تمامی سرمایه‌گذاران برای همکاری دعوت می‌کند.

 

علي آبادي همچنین به پروژه آب شیرین کن قشم اشاره کرد و گفت: مپنا در تلاش است تا از محل بازیافت حرارت برای کشوری که تشنه آب است، آب شیرین تولید کند.

 

وي تصريح کرد:مپنا از بازیافت حرارت اتلافی نیروگاه‌ها در قشم این فعالیت را در دست گرفته و امیدواریم در دهه فجر این پروژه ملی به بهره‌برداری برسد و اولین واحد این پروژه به مدار تولید نزدیک شود.

 

مدیرعامل گروه مپنا افزود: توربین‌های 25 مگاواتی که با هدف تولید پراکنده در محل مصرف طراحی شدند نیز به صورت سینگل شفت، به زودی به 33 مگاوات سیکل ترکیبی تبدیل خواهند شد و با این اقدام، در جهت بهبود و افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور و کاهش اتلاف انرژی قدم‌های موثری برداشته مي شود.

 

وی افزود: تا دو سال آینده به میزان 250 مگاوات توربین‌های بادی 2.5 مگاواتی را نصب مي کنيم، که این توربین‌ها بسیار مدرن بوده و همگام با دانش روز دنیا توسط گروه مپنا تولید می‌شوند و در حال حاضراین توربین‌ها در پروژه کهک قزوین در حال نصب و در خواف خراسان نیز نصب می‌شوند.

مدیرعامل گروه مپنا در پایان گفت: گروه مپنا در بخش انرژی خورشیدی هم در حال انجام فعالیت‌هایی است که به زودی اخبار خوبی در این زمینه نیز خواهیم داد.

  

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;