پروانه ساختمانی سازنده «نمای رومی» ضبط می‌شود

سید کاظم مجابی با اشاره به اینکه استفاده از نمای رومی در ساختمان‌ها ممنوع است، گفت: اگر مجری عضو سازمان، مطابق دستورالعمل ابلاغی عمل نکند پروانه او ضبط می‌شود و با تخلف انجام شده برخورد خواهد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید کاظم مجابی با اشاره به سابقه تشکیل سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: پس از اینکه زلزله منجیل اتفاق افتاد، ضرورت شکل‌گیری نظامات مهندسی مطرح و در مجلس مصوب شد که مطابق این قانون، ساخت و سازها در بخش خصوصی توسط مهندسین واجد شرایط در سه حوزه طراحی، نظارت و اجرا بررسی می‌شود.
وی افزود: مهندسین برای انجام شرح خدمات باید در آزمون ورود به حرفه که توسط وزارت راه و شهر سازی برگزار می‌شود شرکت کنند و پس از قبولی در این آزمون، صلاحیت دریافت کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین بیان کرد: مهندسین با اخذ صلاحیت می‌توانند پروانه اشتغال دریافت کنند اما اعتبار این پروانه اشتغال دائمی نیست و لازم است تمدید یا ارتقاء پیدا کند که در هر دو حالت مهندسین باید دوره‌های آموزشی بگذرانند.
وی اذعان کرد: مطابق قانون بر حسب نیاز هر استان و منطقه نیز رشته‌های مورد نیاز مهندسین از طریق وزارتخانه انتخاب می‌شوند و  در برخی اوقات سالی یک یا دوبار این آزمون برگزار می‌شود که لازمه ورود به سازمان، گذشت حداقل سه سال از زمان فارغ التحصیلی فرد داوطلب است.
این مقام مسئول گفت: داوطلبین باید با حداقل مدرک لیسانس در این آزمون حضور پیدا کنند و اکنون نیز حدود سه هزار مهندس در این سازمان فعالیت می‌کنند که ۶۰ درصد این افراد دارای پروانه اشتغال هستند.
نقش مهندسین در تصمیم‌گیری‌ها باید پر رنگ‌تر شود
مجابی ادامه داد: زمانی که قانون نظام مهندسی تصویب شد به وزارت راه شهر و سازی و دولت این وظیفه محول شد که نسبت به تدوین مقررات ملی اقدام کنند و اکنون با توجه به مشکلاتی که در موضوع ساختمان اتفاق افتاده، لازمه کار این است که مقررات تدوین شده بازنگری شود که مجموعه وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان حوزه دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان این وظیفه را بر عهده دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;